۱۸ روز پیش

نکات و دستور پخت رولت موزاییکی به روش خانگی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت رولت موزاییکی به روش خانگی با طعم بسیار عالی

رولت موزاییکی یکی از انواع شیرینی‌های خوش‌طعم و لذیذ محسوب می‌شود که بافتی سبک، نرم و لطیف دارد. این شیرینی را می‌توان با سرعت و به راحتی و بدون نیاز به فر تهیه کرد، امری که آن را بسیار مناسب برای پذیرایی و میهمانی‌های ایام عید می‌سازد. با توجه به ویژگی‌های منحصر به فرد این شیرینی لذیذ از جمله طعم و بافت آن، رولت موزاییکی انتخاب مناسبی برای پذیرایی در مناسبت‌های خاص و ایام جشن و سرور به شمار می‌رود. در ادامه با آموزش مرحله به مرحله طرز تهیه رولت موزاییکی در وبلاگ آموزشی مامان جون آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شکلات تلخ۱۰۰ گرم
خامه صبحانه۱۲۰ گرم
پودر قند۷۰ گرم
گردو۱۰۰ گرم
بیسکوئیت ساده۲۰۰ گرم
پودر نارگیل۵۰ گرم
پودر پسته۵۰ گرم
رنگ سبز( دلخواه)به مقدار لازم

رولت موزاییکی به روش خانگی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه رولت موزاییکی خوشمزه و جذاب، ابتدا شکلات را ذوب کرده و با خامه گرم شده مخلوط می‌کنیم. سپس پودر کاکائو، پودر قند و مغز گردو را به آن اضافه می‌کنیم تا بافت یکدستی به دست آید. بعد بیسکوئیت‌ها را پودر کرده و به مخلوط اضافه می‌کنیم. خمیر حاصل را روی کاغذ روغنی پهن کرده و روی آن مخلوط پودر پسته و نارگیل را می‌ریزیم. سپس خمیر را رول کرده و در یخچال قرار می‌دهیم تا سفت شود. پس از چند ساعت، رولت را برش داده و با تزئینات دلخواه سرو می‌کنیم.

مرحله 2

این دستور پخت رولت موزاییکی به صورت جامع و گسترده توضیح داده شده است تا کاربران بتوانند به راحتی آن را در منزل تهیه کنند. همچنین با استفاده از مواد و تزئینات مناسب، این دسر شیک و جذاب برای پذیرایی مناسب خواهد بود.