۱۹ روز پیش

نکات و دستور پخت خورش آلو اسفناج مجلسی با مرغ و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت خورش آلو اسفناج مجلسی با مرغ و طعم بسیار عالی

خورشت آلو اسفناج یکی از انواع خوشمزه و سنتی ترین خورش های ایرانی است که با ترکیب مواد غذایی متنوعی تهیه می‌گردد. این خورش علاوه بر طعم بی‌نظیر، دارای ارزش غذایی بالایی نیز می‌باشد. برای آشنایی کامل با مراحل تهیه این غذای لذیذ، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ران یا سینه مرغ۴ تکه
اسفناج۵۰۰ گرم
رب انار۲ قاشق غذاخوری
آلو خورشتی۱۵ عدد
پیاز۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

خورش آلو اسفناج مجلسی با مرغ و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه خورشت آلو اسفناج مجلسی، ابتدا پیاز را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. سپس یک قابلمه مناسب را روی حرارت قرار داده و پیاز را همراه با مقداری روغن به آن اضافه کرده و تفت می دهیم. پس از اینکه پیاز سبک شد، مقداری زردچوبه و فلفل سیاه اضافه می کنیم و تفت دادن مواد را یک دقیقه دیگر ادامه می دهیم. در ادامه، تکه های گوشت مرغ را به قابلمه اضافه کرده و به صورت یکدست سرخ می کنیم.

مرحله 2

بعد از سرخ کردن گوشت مرغ، ۲ لیوان آب جوش به قابلمه اضافه می کنیم و درب آن را می گذاریم تا گوشت مرغ با حرارت ملایم بپزد. در همین حین، اسفناج را به خوبی می شوییم و سپس به صورت ریز خرد می کنیم. یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. اسفناج را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا آب آن کشیده شود و اسفناج ها کمی سرخ شوند. در حین سرخ کردن اسفناج، رب انار را به تابه اضافه می کنیم و به خوبی تفت می دهیم تا خوشرنگ شود.

مرحله 3

پس از گذشت ۳۰ دقیقه از پخت گوشت مرغ، مخلوط اسفناج و رب انار را به قابلمه حاوی مرغ اضافه می کنیم و اجازه می دهیم به مدت ۱ تا ۱ ساعت و نیم دیگر با هم بپزند. در همین حین، آلوها را در یک کاسه آب می خیسانیم. در ۱۵ دقیقه پایانی پخت خورشت، آلوها را به همراه مقداری نمک و زعفران دم کرده به خورش اضافه می کنیم. پس از اینکه خورش به خوبی جا افتاد، آن را در ظرف مورد نظر می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.