۲۰ روز پیش

نکات و دستور پخت نان هالا یا خالا مخصوص با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت نان هالا یا خالا مخصوص با طعم بسیار عالی

نان هالا به عنوان یکی از انواع نان های سنتی و باستانی در جامعه یهودی شناخته می شود. این نوع نان امروزه با طیف گسترده ای از طعم ها و تزئینات متنوع در سراسر جهان پخته و عرضه می گردد. برای آشنایی کامل با مراحل تهیه و پخت نان هالا، خوانندگان محترم می توانند به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایند. این راهنمای گام به گام با جزئیات کامل و تصاویر راهنما، تمامی نکات ضروری برای تهیه نان هالای خوشمزه و اصیل را ارائه می دهد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد سفیدحدود ۴۵۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
نمکنوک قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق چایخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
آب ولرم۶۰ میلی گرم
روغن مایع۶۰ میلی گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
شیر۲ قاشق غذاخوری
عسل۱ قاشق غذاخوری

نان هالا یا خالا مخصوص با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه نان هالا، ابتدا آب ولرم را با 1 قاشق چایخوری شکر و خمیر مایه فوری در یک کاسه مخلوط کرده و 10 دقیقه کنار می گذاریم تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله 2

سپس، تخم مرغ را در یک کاسه مناسب مخلوط کرده و به خمیر مایه عمل آمده، روغن مایع و نمک اضافه می کنیم.

مرحله 3

آرد را به مخلوط اضافه کرده و به خوبی ترکیب می کنیم تا خمیری نرم و کمی چسبنده شکل بگیرد. خمیر را به سطح کار منتقل کرده و چند دقیقه ورز می دهیم.

مرحله 4

خمیر را در کاسه چرب شده قرار داده و 1 ساعت استراحت می دهیم. سپس، خمیر را به 2 قسمت تقسیم کرده و به شکل لوله درمی آوریم.

مرحله 5

خمیرها را به هم می بافیم و با اندازه های دلخواه برش می زنیم. خمیرها را روی سینی فر با فاصله چیده و 1 ساعت دیگر استراحت می دهیم.

مرحله 6

پس از گرم شدن فر در دمای 180 درجه سانتیگراد، زرده تخم مرغ و زعفران دم کرده را روی خمیرها می مالیم و 25 تا 35 دقیقه می پزیم.

مرحله 7

در پایان، گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم نان ها طلایی شوند. نان ها را از فر خارج کرده و ترکیب شیر و عسل را روی آن ها می مالیم.