۲۱ روز پیش

نکات و دستور پخت خوراک لوبیا سفید مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت خوراک لوبیا سفید مجلسی با طعم بسیار عالی

خوراک لوبیا سفید یکی از انواع غذاهای سنتی و محبوب در خاورمیانه به شمار می‌رود که با بهره‌گیری از ترکیبات متنوع و مختلف به طرز بسیار لذیذی آماده می‌شود. این غذای ساده و خوشطعم در فرهنگ غذایی این منطقه جایگاه ویژه‌ای دارد و طرفداران بسیاری در میان مردم این مناطق پیدا کرده است. برای آشنایی با نحوه دقیق و گام به گام تهیه خوراک لوبیا سفید، می‌توانید به طور کامل به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
لوبیا سفید۲ پیمانه
گوشت گوسفندی۴۰۰ گرم
هویج۲ عدد
پیاز۱ عدد
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده۳ تا ۴ قاشق غذاخوری
جعفری۲۰ گرم
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

خوراک لوبیا سفید مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه خوراک لوبیا سفید مجلسی، ابتدا لوبیا سفید را می شوییم و درون آب قرار می دهیم تا به مدت 2 تا 3 ساعت خیس بخورد. سپس گوشت را به صورت مکعبی خرد می کنیم و درون قابلمه قرار می دهیم. آب اضافی به قابلمه اضافه می کنیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گوشت به مدت 3 ساعت بپزد.

مرحله 2

پس از آن، پیاز را پوست کنده و به صورت نگینی خرد می کنیم. هویج را نیز می شوییم، پوست آن را جدا کرده و به صورت نگینی خرد می کنیم. سپس روغن مایع درون قابلمه ریخته و پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. زردچوبه را به پیاز اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا زردچوبه سرخ شود.

مرحله 3

هویج را به قابلمه اضافه کرده و تفت می دهیم. لوبیا را درون آبکش ریخته و آب اضافی آن را خارج می کنیم. جعفری را نیز می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود. سپس جعفری را خرد کرده و به همراه لوبیا به قابلمه اضافه می کنیم و تفت می دهیم تا عطر جعفری آزاد شود. رب گوجه فرنگی را نیز به مواد خوراک اضافه می کنیم.

مرحله 4

در ادامه، نمک، فلفل سیاه و زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی از بین برود و رنگ آن باز شود. سپس گوشت پخته شده را به همراه آب اضافی آن به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 5

در نهایت، خوراک لوبیا سفید را به مدت 45 دقیقه تا 1 ساعت روی حرارت ملایم می جوشانیم تا کاملا جا بیوفتد. سپس آن را در ظرف مورد نظر سرو می کنیم. نوش جان!