۲۲ روز پیش

نکات و دستور پخت دسر موز و بیسکویت مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت دسر موز و بیسکویت مجلسی با طعم بسیار عالی

دسر موز و بیسکویت یکی از انواع دسرهای لذیذ و ویژه محسوب می‌شود که با استفاده از ترکیب طعم‌های خوشمزه موز و بیسکویت، طعمی فوق‌العاده به وجود می‌آورد. این دسر با توجه به طرز تهیه آن که مراحل متعددی را در بر می‌گیرد، جزء دسرهای لاکچری و مجلسی به شمار می‌رود. برای آشنایی با نحوه تهیه دقیق و گام به گام این دسر خوشمزه، به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پودر ژله موز۱ بسته
آب‌ جوش۱٫۵ لیوان
موز۲ عدد
شیر۱ لیوان
بستنی وانیلی۱ لیوان
بیسکویت پتی بور۱ بسته
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
شکلات چیپسی۲ قاشق غذاخوری

دسر موز و بیسکویت مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه دسر موز و بیسکویت لذیذ، ابتدا بستنی و شیر را از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا با دمای اتاق هماهنگ شوند. این کار مانع از ایجاد بافت لختگی در هنگام افزودن ژلاتین می شود.

مرحله 2

در مرحله بعد، ژله موزی را در ظرفی مناسب ریخته و با آب جوش مخلوط می کنیم. سپس ظرف را روی بخار آب قرار داده و هم می زنیم تا ژله کاملاً حل شود.

مرحله 3

سپس یک قالب مناسب را با روغن چرب کرده و یک لایه نازک از ژله موز را در آن می ریزیم. پس از 30 دقیقه در یخچال، یک لایه از موز خرد شده را روی ژله قرار داده و مجدداً 30 دقیقه در یخچال می گذاریم.

مرحله 4

در مرحله بعد، شکلات چیپسی را روی موز پخش کرده و مقداری ژله دیگر روی آن می ریزیم. دوباره قالب را در یخچال قرار می دهیم تا ژله نیم بند شود.

مرحله 5

زمانی که ژله نیم بند شد، بیسکویت ها را روی آن چیده و باقی مانده ژله را روی آنها می ریزیم. سپس قالب را مجدداً در یخچال قرار می دهیم.

مرحله 6

در مرحله نهایی، بستنی و شیر را در غذاساز یا میکسر با باقی مانده بیسکویت ها و موز مخلوط می کنیم تا پوره شود. سپس ژلاتین را با آب مخلوط کرده و به مخلوط بستنی اضافه می کنیم.

مرحله 7

در نهایت، مخلوط بستنی را در قالب ریخته و 8 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا دسر کاملاً سفت شود. پس از این مدت، دسر را از قالب خارج کرده و سرو می کنیم.