۲۲ روز پیش

نکات و دستور پخت سالاد کدو سبز به روش رژیمی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سالاد کدو سبز به روش رژیمی با طعم بسیار عالی

سالاد کدو سبز یکی از انواع سالادهای خوشمزه و مغذی است که برای افراد گیاهخوار بسیار مناسب محسوب می‌شود. این سالاد سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و فیبر است و می‌تواند به عنوان یک غذای سالم و مقوی در رژیم‌های غذایی گیاهخواران جایگاه ویژه‌ای داشته باشد. در ادامه با وبلاگ آموزشی مامان جون همراه شوید تا مراحل کامل و گام به گام طرز تهیه این سالاد لذیذ را مشاهده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کدو سبز۴ عدد قلمی
نعنا۱ شاخه
پرک بادامبه مقدار کافی
پنیر پارمزانبه مقدار کافی
روغن زیتون۵ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ عدد
زست لیمو ترش۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

سالاد کدو سبز به روش رژیمی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سالاد کدو سبز خوشمزه، ابتدا سس را آماده می کنیم. برای این منظور، روغن زیتون را با آب لیمو ترش تازه، پوست لیمو ترش و مقداری نمک و فلفل سیاه در کاسه ای مخلوط می کنیم.

مرحله 2

سپس کدو سبز را می شوییم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. آن را به کاسه حاوی سس اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. اجازه می دهیم کدو سبز به مدت ۲۰ دقیقه درون سس بماند تا خامی آن گرفته شود.

مرحله 3

در ادامه، نعنا را شسته و اجازه می دهیم کاملا خشک شود. پنیر پارمزان را به ابعاد دلخواه خرد کرده و همراه با برگ نعنا و پرک بادام به کاسه حاوی سس اضافه می کنیم. سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا سس به خورد مواد سالاد برود.

مرحله 4

در نهایت، سالاد را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کرده و مزه ها با هم ترکیب شوند. توجه داشته باشید که قسمت سفید رنگ لیمو را رنده نکنید، زیرا باعث تلخ شدن سس سالاد می شود.