۲۲ روز پیش

نکات و دستور پخت ساندویچ مغز و زبان خوشمزه؛ این غذای عالی رو به روش ساندویچی درست کن!

نکات و دستور پخت ساندویچ مغز و زبان خوشمزه؛ این غذای عالی رو به روش ساندویچی درست کن!

برای تهیه ساندویچ مغز و زبان لذیذ و مغذی، ابتدا لازم است تا زبان گوسفند را با پیاز، برگ بو، سیر و ادویه‌های مناسب تفت داده و سپس با آب جوش بپزید تا کاملاً نرم و آماده شود. پس از جداسازی پوست زبان و برش آن، مغز گوسفندی را نیز با پیاز، ادویه‌ها و آب لیمو پخته و برش دهید. همچنین گوجه و خیارشور را نیز خرد کنید. در مرحله بعد، زبان‌های تفت داده شده را در کره قرار داده و کمی تفت دهید. سپس تمامی مواد را در داخل نان باگت چیده و با سس مایونز سرو نمایید. این ساندویچ مغذی و لذیذ را می‌توانید به عنوان یک وعده غذایی کامل و مقوی میل کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
مواد اصلیمقدار
مغز گوسفندی۱ عدد
زبان گوساله یا گاو۳۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
آب لیمو۲ قاشق غذا خوری
نمک، فلفل، زردچوبهبه میزان لازم
نان باگت۲ عدد
سس مایونز۴ قاشق غذا خوری
خیار شور۴ عدد
گوجه۲ عدد
فلفل قرمزبه میزان لازم
کره۵۰ گرم
جعفری و پیاز خرد شده۵۰ گرم
نمکبه میزان لازم
مواد دیگرمقدار
برگ بو۲ عدد
سیر۲ حبه
پیاز بزرگ۱ عدد
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
زردچوبه۱ قاشق چایخوری

ساندویچ مغز و زبان خوشمزه؛ این غذای عالی رو به روش ساندویچی درست کن!

مرحله 1

ابتدا زبان گوساله یا گاو را به طور کامل و دقیق بشویید. سپس آن را همراه با پیاز، 2 عدد برگ بو، 2 حبه سیر، یک قاشق چایخوری زردچوبه و یک قاشق چایخوری فلفل سیاه در یک قابلمه قرار دهید و به آرامی تفت دهید. پس از آن، آب جوش را روی زبان بریزید و بگذارید تا به طور کامل پخته و نرم شود.

مرحله 2

پس از پخت زبان و کمی خنک شدن آن، پوست آن را جدا کنید. توجه داشته باشید که زبان هنوز گرم باشد، زیرا هنگامی که سرد شود، جداکردن پوست آن دشوارتر خواهد بود. سپس زبان را به صورت ورقه‌ای برش دهید.

مرحله 3

در قابلمه دیگری، مغز گوسفندی را همراه با پیاز، کمی نمک، فلفل، زردچوبه، 2 قاشق غذاخوری آب لیمو و مقداری آب جوش قرار دهید و حدود 30 دقیقه بگذارید تا پخته شود. پس از پخت، مغز را از آب خارج کرده و به قطعات دلخواه برش دهید.

مرحله 4

گوجه و خیارشور را به شکل مورد نظر برش دهید. جعفری و یک پیاز کوچک را نیز خرد کرده و با هم مخلوط کنید. این مواد را برای قرار دادن در ساندویچ آماده کنید.

مرحله 5

در یک تابه مناسب، 50 گرم کره بریزید و ورقه‌های زبان برش خورده را همراه با کمی فلفل قرمز تفت دهید. این کار باعث بهبود طعم و عطر زبان خواهد شد.

مرحله 6

نان باگت‌ها را به اندازه دلخواه برش دهید و یک لایه سس مایونز داخل نان بمالید. این کار باعث بهبود طعم نان و نگهداری بهتر مواد داخلی خواهد شد.

مرحله 7

حال تکه‌های زبان و مغز را داخل نان قرار دهید. میزان آن را به دلخواه تنظیم کنید. سپس گوجه، خیارشور و مخلوط جعفری و پیاز را نیز اضافه کنید. همه مواد را به طور یکنواخت داخل نان پخش کنید.

مرحله 8

پس از قرار دادن همه مواد داخل نان، ساندویچ‌ها را سرو کنید. می‌توانید برای سهولت در خوردن، ساندویچ‌ها را به دو نیم برش دهید. اکنون ساندویچ مغز و زبان خوشمزه شما آماده است. لذت ببرید!