۲۳ روز پیش

نکات و دستور پخت گوجه فرنگی خشک شده با طعم و رنگ بسیار عالی

نکات و دستور پخت گوجه فرنگی خشک شده با طعم و رنگ بسیار عالی

گوجه فرنگی خشک شده یکی از انواع چاشنی های سنتی و دیرینه ی فرهنگ آشپزی ایرانی محسوب می شود که در تهیه و آماده سازی طیف گسترده ای از غذاها و طبخ های سنتی کاربرد فراوان دارد. این چاشنی خوشمزه و پرکاربرد، از یک فرآیند خشک کردن و نگهداری ویژه برخوردار است که در ادامه، به صورت مرحله به مرحله و با جزئیات کامل در وبلاگ آموزشی مامان جون آموزش داده خواهد شد. از این رو، لطفا با ما همراه باشید تا نحوه ی تهیه و نگهداری صحیح گوجه فرنگی خشک شده را به طور کامل فرا بگیرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوجه فرنگیبه مقدار دلخواه

گوجه فرنگی خشک شده با طعم و رنگ بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه گوجه فرنگی خشک شده، ابتدا گوجه فرنگی ها را شسته و با دستمال حوله ای خشک می کنیم تا آب اضافی گرفته شود. سپس قسمت گل گوجه فرنگی را جدا می کنیم.

مرحله 2

گوجه فرنگی را به صورت افقی به ۳ تا ۴ قسمت برش می زنیم و در مقابل تابش مستقیم نور خورشید، روی یک پارچه ضخیم قرار می دهیم. مقداری نمک نیز روی گوجه فرنگی ها می ریزیم.

مرحله 3

گوجه فرنگی ها را به مدت ۲ روز در مقابل تابش مستقیم نور خورشید قرار می دهیم تا کاملا خشک شوند. سپس آن ها را برگردانده و طرف دیگر را نیز خشک می کنیم.

مرحله 4

در نهایت، گوجه فرنگی های کاملا خشک شده را درون کیسه فریزر ریخته و در یخچال فریزر نگهداری می کنیم. همچنین می توانید گوجه فرنگی را آسیاب کرده و به عنوان پودر گوجه استفاده کنید.