۲۳ روز پیش

نکات و دستور پخت نان روگن پف دار و مخصوص با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت نان روگن پف دار و مخصوص با طعم بسیار عالی

نان روغن یکی از انواع نان های حجیم و خوشمزه بین المللی است که با دستورهای متنوع و متفاوتی در سراسر جهان تهیه و پخت می شود. این نوع نان با ترکیب مناسب آرد، آب، مخمر و روغن یا چربی به دست می آید و طعم و بافت منحصر به فردی دارد. در ادامه با پیروی از آموزش مرحله به مرحله و جامع طرز تهیه نان روغن در وبلاگ آموزشی مامان جون، می توانید این نان خوشمزه و پرطرفدار را در منزل خود تهیه و میهمانان خود را شگفت زده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد نان فانتزی۲۰۰ گرم
آرد سبوس دار۵۰ گرم
روگن یا آرد چودار۶ گرم
شکر۵ گرم
نمک۳ گرم
مخمر فوری۳ گرم
آب ولرم۱۸۰ گرم
روغن مایع۱ قاشق غذاخوری

نان روگن پف دار و مخصوص با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه نان روگن خوشمزه، ابتدا آرد نان فانتزی را با آرد سبوس دار ترکیب کرده و دو مرتبه الک می کنیم. سپس نمک، مخمر فوری، روغن و شکر را به مخلوط آردها اضافه کرده و با هم ترکیب می کنیم.

مرحله 2

مواد خشک را درون یک کاسه بزرگ می ریزیم و آب را کم کم به کاسه اضافه کرده و مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و کمی چسبناک درون کاسه جمع شود. اگر مطمئن نباشیم مخمر سالم است، باید حتما آنرا از قبل عمل بیاوریم، سپس به دیگر مواد اضافه کنیم.

مرحله 3

خمیر را به سطح کار منتقل کرده و به مدت ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم تا چسبندگی آن از بین برود. سپس روغن مایع را به خمیر اضافه کرده و کمی ورز می دهیم تا جذب خمیر شود.

مرحله 4

حالا خمیر را چانه می کنیم، سپس روی آنرا با پارچه می پوشانیم و اجازه می دهیم به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند. پس از گذشت این زمان خمیر را به دو قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را مجددا چانه می کنیم.

مرحله 5

مجددا روی خمیر را می پوشانیم و اجازه می دهیم چانه ها ۱۰ دقیقه دیگر استراحت کنند. در همین حین سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و چانه ها را پس از استراحت دوم به شکل دلخواه حالت داده و درون سینی فر قرار می دهیم.

مرحله 6

در این مرحله روی خمیرها را می پوشانیم و اجازه می دهیم ۴۰ دقیقه دیگر استراحت کنند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه فر را با دمای ۲۰۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم و اجازه می دهیم به خوبی گرم شود.

مرحله 7

برای رومال خمیرها، مقداری آب روی آنها اسپری می کنیم، سپس به دلخواه مقداری کنجد، سیاه دانه و یا جوی پرک روی خمیرها می پاشیم. در آخر سینی را به مدت ۲۵ تا ۳۵ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا نان ها بپزند.