۲۴ روز پیش

نکات و دستور پخت حلوا لوز به روش سنتی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت حلوا لوز به روش سنتی و با طعم بسیار عالی

حلوا لوز یکی از انواع حلواهای خوشمزه و سنتی کشور ماست که ریشه و اصالت آن به نواحی شمالی ایران باز می‌گردد. این شیرینی لذیذ با استفاده از طیف گسترده‌ای از دستورالعمل‌های آشپزی و تکنیک‌های سنتی در سراسر ایران تهیه می‌شود. برای آشنایی با مراحل کامل و مفصل طرز تهیه حلوا لوز، از شما دعوت می‌کنیم تا با وبلاگ آموزشی مامان جون همراه شوید و از راهنمایی‌های ارزشمند آن بهره‌مند شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد قنادی۳ کیلوگرم
پودر قند۱٫۵ کیلوگرم
کره۶۰۰ گرم
روغن جامد۸۰۰ گرم
عصاره وانیل۱ قاشق غذاخوری
آرد نخودچی۱ پیمانه
پودر پستهبرای تزیین

حلوا لوز به روش سنتی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه حلوای لوز مجلسی، ابتدا آرد را در یک تابه بزرگ الک کرده و روی حرارت بسیار کم قرار می دهیم. سپس آرد را به مدت 3 ساعت تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود.

مرحله 2

زمانی که بوی خامی آرد گرفته شد، آرد را مجددا الک کرده و آرد نخودچی را نیز درون تابه الک می کنیم. آرد نخودچی را به مدت 7 تا 10 دقیقه تفت می دهیم تا بوی خامی آن نیز از بین برود.

مرحله 3

پس از آن، آرد نخودچی را به آرد سفید اضافه کرده و پودر قند را نیز به مخلوط اضافه می کنیم. سپس وانیل را برای عطردهی بهتر به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 4

در ادامه، مخلوط روغن جامد و کره را روی حرارت قرار داده تا ذوب شوند. سپس این مخلوط را به تدریج به مخلوط آردها اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم.

مرحله 5

حلوای ولرم را بلافاصله در یک سینی مناسب به قطر نیم سانتی متر باز می کنیم. سپس پودر پسته را به صورت پخش روی حلوا ریخته و با کف دست روی آن می کوبیم تا پودر پسته به خورد حلوا برود. در نهایت حلوا را به صورت لوزی به اندازه های دلخواه برش زده و سرو می کنیم.