۲۴ روز پیش

نکات و دستور پخت لوکوم پرتقال به روش ترکیه ای و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت لوکوم پرتقال به روش ترکیه ای و طعم بسیار عالی

لوکوم پرتقال یکی از انواع شیرینی های سنتی و محبوب ترکیه ای است که با ترکیب مواد اولیه ساده و در عین حال لذیذ تهیه می‌گردد. این شیرینی خوشمزه به دلیل طعم شیرین و خوشایند پرتقال و نحوه ی آماده سازی آن بسیار مورد توجه علاقه‌مندان به سوغات و شیرینی‌های ترکیه قرار گرفته است. برای مشاهده‌ی آموزش گام به گام و کامل طرز تهیه‌ی لوکوم پرتقال، لطفا به ادامه‌ی مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آب پرتقال۱ لیوان
شکر½ لیوان
آب سرد½ لیوان
نشاسته گل½ لیوان
کره½ قاشق مرباخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
پودر نارگیل۱ لیوان

لوکوم پرتقال به روش ترکیه ای و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه لوکوم پرتقال ترکیه‌ای، ابتدا آب پرتقال را همراه با آب سرد و شکر در یک قابلمه مناسب مخلوط کرده و به مدت یک دقیقه هم می‌زنیم تا شکر کمی حل شود.

مرحله 2

سپس نشاسته گل را به قابلمه اضافه کرده و با همزن دستی یا چنگال، مواد را ترکیب می‌کنیم تا گلوله‌های نشاسته کاملاً حل شوند. سپس مواد را از صافی عبور داده و دوباره در همان قابلمه می‌ریزیم.

مرحله 3

قابلمه را روی حرارت بسیار ملایم قرار داده و به آرامی هم می‌زنیم تا مواد به غلظتی کمی بیشتر از فرنی برسند. در میانه پخت، کره و وانیل را به مواد اضافه کرده و با دیگر مواد مخلوط می‌کنیم.

مرحله 4

پس از رسیدن مواد به غلظت مناسب، قابلمه را از روی حرارت برداشته و یک لیوان سرد را با کمی آب نمدار می‌کنیم. سپس مایه لوکوم را درون لیوان می‌ریزیم. این کار باعث می‌شود لوکوم پس از سفت شدن، از لیوان جدا نشود.

مرحله 5

لیوان را درون یخچال قرار داده و به مدت 4 ساعت استراحت می‌دهیم تا لوکوم سفت شود. پس از این زمان، پودر نارگیل را در یک کاسه بزرگ می‌ریزیم.

مرحله 6

سپس لوکوم را با یک کارد تیز از لیوان جدا کرده و به صورت ورقه‌ای برش می‌دهیم. این ورقه‌ها را درون پودر نارگیل می‌غلطانیم و در ظرف مورد نظر می‌چینیم تا سرو شوند.