۲۴ روز پیش

نکات و دستور پخت بورک اسفناج به روش مجلسی و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت بورک اسفناج به روش مجلسی و طعم بسیار عالی

بورک اسفناج یکی از غذاهای سنتی و بسیار محبوب در میان آشپزی ملی کشور ترکیه است. این غذای خوشمزه و خاص با عطر و طعم بی‌نظیر خود، به عنوان یک پیش‌غذای شیک و مجلسی در میان مردم این کشور شناخته می‌شود. بورک اسفناج دارای ترکیبی منحصربه‌فرد از اسفناج، پنیر و ادویه‌جات است که در نهایت با پوشاندن آن در خمیر نازک و پخت در فر، طعمی بی‌نظیر و جذاب را به وجود می‌آورد. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان‌جون می‌توانید با مراحل کامل و دقیق طرز تهیه این غذای خوشمزه و سنتی آشنا شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
یوفکا۴ عدد
اسفناج۷۰۰ گرم
پیاز بزرگ۱ عدد
روغن مایع۴ تا ۵ قاشق غذاخوری
فلفل قرمز پرک شده۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه۱ قاشق چایخوری
نمکبه مقدار لازم
شیرنصف لیوان
روغن مایعکمی بیشتر از نصف لیوان
آرد۲ قاشق غذاخوری
سرکه انگور۱ قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ۱ عدد
پودر خشخاش، کنجد و سیاه دانهبه مقدار دلخواه

بورک اسفناج به روش مجلسی و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه بورک اسفناج خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا مواد داخل بورک را آماده کنید. اسفناج‌ها را تمیز بشورید و آب اضافی آن‌ها را خارج کنید، سپس ریز خرد و ساطوری کنید و کنار بگذارید.

مرحله 2

پیازها را نگینی خرد کرده و در یک تابه مقداری روغن بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود. پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا سبک شوند.

مرحله 3

سپس اسفناج‌ها را اضافه کرده و تفت دهید تا خوب سرخ شوند. مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز پرک شده را به مواد اضافه کرده و تفت دهید تا عطر ادویه‌ها آزاد شود.

مرحله 4

پس از اینکه همه مواد را با هم خوب تفت دادید و عطر و طعم آن‌ها با هم ترکیب شد، تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا ترکیب مواد خنک شود.

مرحله 5

برای درست کردن سس، ابتدا شیر را که به دمای محیط رسیده است در ظرفی بریزید و بعد روغن مایع را به آن اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مرحله 6

سپس سرکه انگور را به ترکیب شیر و روغن اضافه کرده و هم بزنید و بعد آرد را روی مواد بریزید و با هم مخلوط کنید تا بافت صاف و یکدستی تشکیل شود.

مرحله 7

در این مرحله خمیر یوفکا را که به شکل دایره است روی یک سطح صاف پهن کرده و مقداری سس را روی آن بریزید و با فرچه کامل روی سطح یوفکا پخش کنید.

مرحله 8

سپس یوفکا را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و در قسمت پهن آن مقداری از مواد بورک را به شکل یک نوار باریک بریزید و بعد خمیر یوفکا را به سمت باریک آن رول کرده و بپیچید.

مرحله 9

بعد رول‌ها‌ را دور خودشان بپیچید و به شکل گل در بیاورید، سپس کف سینی فر را کاغذ روغنی قرار داده و بورک‌ها را داخل سینی فر با فاصله بچینید.

مرحله 10

زرده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و با چنگال بزنید تا از لختگی خارج شود و سپس با فرچه روی بورک‌ها بمالید و بعد به دلخواه روی آن‌ها خشخاش، کنجد یا سیاه دانه بپاشید‌.

مرحله 11

سپس سینی را در فر که از ده دقیقه قبل گرم شده است قرار داده و دمای فر را روی ۲۰۰ درجه سانتیگراد تنظیم کرده و به مدت ۲۰ دقیقه اجازه دهید تا بورک‌ها بپزند و روی آن‌ها طلایی شود.

مرحله 12

بعد از این‌که بورک‌‌ها خوب پخته شدند سینی را از فر در آورده و در دمای محیط قرار دهید تا آن‌ها خنک شوند و سپس در یک ظرف مناسب قرار دهید تا گرم بمانند. در آخر مقداری بورک اسفناج را در ظرف مناسب بچینید و به عنوان یک میان وعده شیک و خوشمزه برای پذیرایی استفاده کنید.