۲۴ روز پیش

نکات و دستور پخت سوهان عسلی به روش خانگی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سوهان عسلی به روش خانگی با طعم بسیار عالی

سوهان عسلی یکی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و لذیذ محسوب می‌شود که با سهولت و سرعت بالا قابل تهیه است. از این شیرینی به عنوان یکی از تنقلات پرطرفدار و مورد علاقه افراد نیز استفاده می‌گردد. سوهان عسلی را می‌توان با مغزهای مختلف آجیل نیز آماده نمود. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، به معرفی مرحله به مرحله طرز تهیه سوهان عسلی خواهیم پرداخت تا مخاطبان با این شیرینی لذیذ و خوشمزه به طور کامل آشنا شوند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
عسل۱ قاشق غذا خوری سر پر
شکرنصف پیمانه
کنجد، خلال بادام درختی برشته، گردو خرد شده،به مقدار لازم تقریبا نصف پیمانه
مغز تخمه آفتابگردان تفت داده شدهبه مقدار لازم
بادام زمینی برشته خرد شدهبه مقدار لازم
شادونهبه مقدار لازم
کره۱۵ گرم
زعفران دم کرده غلیظ۱ قاشق مربا خوری

سوهان عسلی به روش خانگی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سوهان عسلی خوشمذه، ابتدا کره را در یک ظرف بریزید و سپس عسل را به آن اضافه کنید. مواد را با هم مخلوط کنید. سپس مقداری شکر روی ترکیب بریزید و ظرف را روی حرارت متوسط قرار دهید تا شکر ذوب شود و همه مواد کاملاً با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله 2

پس از آن، مقداری زعفران را به مخلوط اضافه کنید و هم بزنید تا رنگ زعفران باز شود و عطر آن در مخلوط پخش شود. مخلوط مواد را هرازگاهی هم بزنید تا شکر کاراملی شود. سپس مقداری از مغز دلخواه خود را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا مغز و کارامل کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله 3

سپس کف سینی فلزی مورد نظر را با کره یا روغن مایع چرب کنید یا یک کاغذ نسوز داخل سینی قرار دهید. با یک قاشق کوچک، مقداری از مواد را به شکل دایره در داخل سینی بریزید. برای یکنواخت شدن اندازه سوهان‌ها، می‌توانید از یک قالب مینی مافین سیلیکونی استفاده کنید و با قاشق یک لایه نازک داخل آن بریزید.

مرحله 4

بهتر است قبل از استفاده، مغزها را در تابه کمی تفت دهید تا بوی خامی آن‌ها گرفته شود و طعم بهتری داشته باشند. هنگام ریختن مواد در قالب، سرعت عمل داشته باشید چون ممکن است سوهان‌ها سریع خودشان را بگیرند و سفت شوند.

مرحله 5

اگر سوهان‌ها سفت شدند، ظرف سوهان را کمی روی حرارت بگیرید تا گرم و روان شود و بعد داخل سینی بریزید. دقت کنید که سینی حتما باید صاف باشد تا مواد سوهان داخل آن حرکت نکنند و در شکل دلخواه خودشان را بگیرند.

مرحله 6

پس از اینکه سوهان‌ها سفت و منسجم شدند، به آرامی آن‌ها را از سینی جدا کنید و داخل ظرف مناسب بچینید. این سوهان‌های خوش طعم و دلچسب را به جای قند و شیرینی برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با چای سرو کنید.