۲۵ روز پیش

نکات و دستور پخت شیرینی نان پنجره ای ساده با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی نان پنجره ای ساده با طعم بسیار عالی

شیرینی نان پنجره ای یکی از انواع شیرینی های سنتی و اصیل ایرانی است که از گذشته های دور در کشور ما مورد توجه و استفاده بوده است. این شیرینی خوشمزه و لذیذ به ویژه در ماه مبارک رمضان مورد توجه و استقبال بسیاری از هموطنان قرار می گیرد و به عنوان یکی از میان وعده های محبوب در این ایام به شمار می آید. در ادامه با مراجعه به وبلاگ آموزشی مامان جون می توانید آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این شیرینی سنتی را مشاهده فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
نشاسته ذرت½ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر قند½ پیمانه
گلاب۲ قاشق غذاخوری

شیرینی نان پنجره ای ساده با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرینی نان پنجره ای ساده، ابتدا نشاسته را با شیر و گلاب در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم تا نشاسته کاملا در شیر حل شود. سپس تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط اضافه می کنیم و همراه با وانیل به خوبی هم می زنیم تا ترکیب یکدست شود.

مرحله 2

در ادامه، آرد را در سه مرحله به مایه شیرینی اضافه می کنیم و با قاشق مخلوط می کنیم تا کاملا یکدست شود. سپس مایه را از صافی رد می کنیم تا گلوله های آرد باقی نماند.

مرحله 3

در قابلمه ای روی حرارت ملایم، روغن را به اندازه ای که شیرینی ها شناور بمانند اضافه می کنیم و قالب مخصوص شیرینی پنجره ای را در روغن داغ قرار می دهیم تا گرم شود.

مرحله 4

قالب را از روغن خارج کرده و تا لبه های آن در مایه شیرینی فرو می بریم، سپس مجددا در روغن داغ قرار می دهیم. با تکان دادن قالب، شیرینی ها از قالب جدا شده و کاملا سرخ می شوند.

مرحله 5

زمانی که یک طرف شیرینی ها سرخ شد، آنها را برمی گردانیم تا طرف دیگر نیز سرخ شود. به دلیل وجود نشاسته، گاهی مایه را هم می زنیم تا نشاسته ته نشین نشود.

مرحله 6

به همین ترتیب، تمام شیرینی ها را سرخ می کنیم و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا روغن اضافی کشیده شود. در نهایت، بر اساس سلیقه، پودر قند و پودر هل یا دارچین را روی شیرینی ها الک می کنیم و همراه با چای تازه دم سرو می نماییم.