۲۵ روز پیش

نکات و دستور پخت مگنولیا شکلاتی ترکیه ای با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت مگنولیا شکلاتی ترکیه ای با طعم بسیار عالی

مگنولیای شکلاتی یکی از دسرهای بسیار محبوب و لذیذ کشور ترکیه به شمار می‌رود که با ترکیب مواد مغذی و متنوعی تهیه می‌شود. این دسر خوشمزه، طرفداران بسیاری در میان علاقه‌مندان به شیرینی‌های سنتی ترک دارد. برای آشنایی با روش دقیق و مرحله‌به‌مرحله تهیه مگنولیای شکلاتی، کاربران گرامی می‌توانند به طور کامل به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه کنند و اطلاعات جامعی در این خصوص کسب نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر۳ لیوان
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری پُر
زرده تخم مرغ۲ عدد
شکر½ لیوان
شکلات سفید۱۰۰ گرم
کره۱ قاشق غذاخوری پُر
وانیل½ قاشق چایخوری
خامه صبحانه۱ پاکت ۲۰۰ گرمی
موز۱ عدد
بیسکویت لوتوس یا نوع دیگر۱۰ عدد

مگنولیا شکلاتی ترکیه ای با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه دسر مگنولیا شکلاتی، ابتدا شیر را همراه با زرده تخم مرغ، شکر و نشاسته ذرت در یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم و با همزن دستی به آرامی هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله 2

سپس قابلمه را روی حرارت قرار داده و مواد را به آرامی هم می زنیم تا شروع به جوشیدن کنند و به قوام برسند. حرارت باید کم باشد تا نشاسته به طور کامل بپزد و طعم دسر را خراب نکند.

مرحله 3

پس از اینکه بافت مواد به قوام رسید و غلظت آن شبیه فرنی شد، قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و کره را به همراه شکلات و وانیل به قابلمه افزوده و کمی هم می زنیم تا کره به طور کامل ذوب شود.

مرحله 4

سپس یک ملاقه از مواد را به خامه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا با هم هم‌دما شوند، سپس به مواد داخل قابلمه اضافه کرده و به مدت ۲ تا ۳ دقیقه مخلوط می کنیم.

مرحله 5

برای سرو، کف ظرف ها را با بیسکویت پودر شده می پوشانیم، سپس مقداری موز خرد شده روی بیسکویت می ریزیم و در لایه بعدی مقداری از مایه دسر می ریزیم. این مراحل را یک بار دیگر تکرار می کنیم تا ظرف ها پر شوند.

مرحله 6

در نهایت بیسکویت‌های باقیمانده را پودر کرده و برای تزیین روی دسرها می ریزیم. سپس دسرها را درون یخچال قرار می دهیم تا خودشان را بگیرند. پس از گذشت یک تا دو ساعت می توانیم دسرها را سرو کنیم.