۲۵ روز پیش

نکات و دستور پخت کیک بسبوسه به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک بسبوسه به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

کیک بسبوسه یکی از انواع کیک های لذیذ و بین المللی است که با دستورالعمل های گوناگونی تهیه می شود. این کیک نه تنها طعم فوق‌العاده‌ای دارد، بلکه آماده‌سازی آن نیز مراحل مختلفی را در بر می‌گیرد. در این مقاله، خوانندگان می‌توانند به طور کامل و مرحله به مرحله آموزش تهیه کیک بسبوسه را در وبلاگ آموزشی مامان جون مطالعه کنند و با دنبال کردن این دستورالعمل‌ها، این کیک خوشمزه را در منزل خود تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد سمولینا۱ پیمانه
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
ماست¼ پیمانه
روغن مایع¼ پیمانه
شکر⅓ پیمانه
پودر هل۱ قاشق چایخوری
پودر نارگیل½ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
شکر½ پیمانه
آب¼ پیمانه
زعفران دم کرده۱ قاشق چایخوری
گلاب۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری

کیک بسبوسه به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک بسبوسه خوشمزه، ابتدا شربت را آماده می کنیم. برای این منظور، شکر را با آب، زعفران دم کرده، گلاب و آب لیمو ترش تازه در یک قابلمه مناسب ترکیب کرده و روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله 2

سپس، قابلمه را روی حرارت متوسط گذاشته و اجازه می دهیم شربت کمی بجوشد. پس از آن، قابلمه را از روی حرارت برداشته تا شربت کاملا خنک شود. در ادامه، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله 3

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. سپس، تخم مرغ ها را با شکر و پودر هل در یک کاسه مناسب ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۶ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله 4

در ادامه، خامه را با ماست، روغن مایع و زعفران دم کرده به کاسه اضافه کرده و با دور متوسط در حد مخلوط شدن هم می زنیم. سپس، آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 5

همراه با اضافه کردن آرد، پودر نارگیل را نیز اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. حالا درون قالب مورد نظر را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله 6

سپس، مایه را درون قالب ریخته و چند مرتبه محکم روی سطح کار می‌کوبیم تا حباب و هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. ادامه خامه را درون قیف ریخته و به دلخواه به صورت نازک روی مایه کیک پایپ می کنیم.

مرحله 7

حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آن طلایی شود. پس از گذشت این زمان، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله 8

اگر مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. سپس، قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کمی از داغی کیک کاسته شود.

مرحله 9

در نهایت، شربت خنک شده را روی کیک می ریزیم و اجازه می دهیم کیک به مدت ۲ تا ۳ ساعت استراحت کند و کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان، کیک را برش زده و به همراه چای سرو می کنیم.