۲۶ روز پیش

نکات و دستور پخت کنسرو ذرت به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کنسرو ذرت به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

کنسرو ذرت یکی از شیوه های مرسوم و مطلوب برای نگهداری طولانی مدت دانه های ذرت است. این محصول به دو صورت ساده و طعم دار در دسترس مصرف کنندگان قرار می گیرد. در این راستا، فرایند تهیه کنسرو ذرت مراحل مشخصی را طی می کند که آموزش کامل و گام به گام آن در وبلاگ آموزشی مامان جون به تفصیل ارائه شده است. مخاطبان محترم می توانند با مراجعه به این منبع اطلاعاتی معتبر، اطلاعات جامعی در خصوص نحوه تولید کنسرو ذرت کسب نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ذرت مکزیکی۶ عدد
شکر۱۲ قاشق غذاخوری

کنسرو ذرت به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کنسرو ذرت خانگی، ابتدا باید پوست ذرت ها را جدا کرده و آنها را به 2 تا 3 قسمت تقسیم کنیم. سپس ذرت ها را درون یک قابلمه مناسب قرار داده و به اندازه ای که روی ذرت ها را بگیرد، آب اضافه می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، شکر را به قابلمه اضافه کرده و آن را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم ذرت ها به مدت 45 دقیقه بپزند. پس از گذشت این زمان، ذرت ها را از قابلمه خارج می کنیم.

مرحله 3

در این مرحله، دانه های ذرت را با چاقو جدا کرده و مجددا درون همان قابلمه حاوی آب و شکر می ریزیم. سپس قابلمه را روی حرارت زیاد قرار می دهیم تا آب به نقطه جوش برسد.

مرحله 4

پس از گذشت 5 دقیقه، ذرت را به صورت داغ درون یک ظرف درب دار می ریزیم و باقی مانده آب و شکر را روی ذرت ها می ریزیم. درب ظرف را محکم می بندیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود.

مرحله 5

در این مرحله، پس از خنک شدن، اطراف درب شیشه را با چسب نواری پهن دور گیری می کنیم تا از ورود هوا به داخل شیشه جلوگیری شود. سپس کنسرو را درون یخچال یا در جای خنک نگهداری می کنیم.

مرحله 6

پس از باز کردن درب ظرف کنسرو، به دلیل نداشتن مواد نگهدارنده، آن را پس از گذشت 5 تا 6 روز استفاده کنید. البته در صورتی که درب شیشه باز نشود، می توانیم این کنسرو را تا مدت یک سال در جای خشک و خنک نگهداری کنیم.