۲۶ روز پیش

نکات و دستور پخت نان رولی دارچینی به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت نان رولی دارچینی به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نان رولی دارچینی، یکی از انواع نان های بسیار خوشمزه و معطر است که با استفاده از رسپی های متنوع و متنوعی تهیه می شود. این نوع نان علاوه بر طعم و عطر دلپذیر، از نظر ظاهری نیز بسیار جذاب و جلب کننده است. برای آشنایی کامل با مراحل مرحله به مرحله و آموزش تهیه این نان خوشمزه، کاربران محترم می توانند به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نموده و راهنمایی های کامل و جامعی را در این خصوص دریافت نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
خمیر مایه خشک۱ پاکت
آرد۵۰۰ گرم
شکر۳ قاشق غذاخوری
شیر ولرم۱۰۰ میلی لیتر
آب ولرم۱۵۰ میلی لیتر
وانیل شکری۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
نمک۱ قاشق چایخوری
شکر قهوه ای۴ قاشق غذاخوری
پودر دارچین۱ قاشق غذاخوری
کرهبه مقدار کافی
کره۱ قاشق غذاخوری
پنیر لبنه۲ قاشق غذاخوری
وانیل شکری۵ گرم
پودر قند½ لیوان
شیر۴ قاشق غذاخوری

نان رولی دارچینی به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه نان رولی دارچینی خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا باید کره را از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار داد تا به دمای اتاق برسد. سپس خمیر مایه را در یک کاسه مناسب ریخته و آب، شکر، تخم مرغ، نمک و وانیل را به آن اضافه کرده و به خوبی ورز داد تا خمیری نرم و چسبنده به دست آید. پس از آن، کره را به خمیر افزوده و به ورز دادن ادامه داد تا کره جذب خمیر شود.

مرحله 2

خمیر را در یک کاسه روغنی قرار داده و اجازه داد تا به مدت یک ساعت در دمای محیط استراحت کند. سپس خمیر را روی سطح آردپاشی شده باز کرده و کره ذوب شده، شکر قهوه ای و پودر دارچین را به طور یکنواخت روی آن پخش نمود. خمیر را از سمت طول رول کرده و به اندازه های دلخواه برش زد.

مرحله 3

قالب را با روغن چرب کرده و خمیرهای رول شده را در آن چید. پس از 30 دقیقه استراحت خمیر، قالب را در فر با دمای 180 درجه سانتی گراد قرار داد تا نان رول دارچینی به مدت 20 تا 25 دقیقه کاملا پخته شود. پس از خنک شدن نان، سس کره، وانیل شکری، پودر قند، شیر و پنیر لبنه را تهیه کرده و به صورت پخش روی نان ریخت.

مرحله 4

نان رول دارچینی سئو-دوستانه و خوشمزه همراه با سس آماده سرو است.