۲۶ روز پیش

نکات و دستور پخت کباب لا پلویی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کباب لا پلویی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

کباب لا پلویی یکی از انواع غذاهای سنتی و شهره ایرانی است که با دستورالعمل های متنوعی آماده می شود. این غذای پرطرفدار، از طیف گسترده ای از طرز تهیه و مواد تشکیل دهنده برخوردار است و در سراسر کشور به شکل های متفاوتی پخته و سرو می گردد. برای بررسی کامل و مرحله به مرحله نحوه تهیه کباب لا پلویی، لطفاً به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ‌ کرده۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
برنج۴ پیمانه
کره۲۰ گرم
گوجه فرنگی۴ عدد
سیر۱ حبه
زعفران دم کرده۲ قاشق غذاخوری
سماق و روغن مایعبه مقدار کافی
نمک، زردچوبه و فلفل سیاهبه مقدار کافی

کباب لا پلویی به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کباب لا پلویی خوشمزه، ابتدا برنج را می شوییم و سپس در آب با نمک به مدت ۳۰ دقیقه خیس می خورد تا نرم شود. سپس گوشت را به قطعات کوچک تقسیم کرده و با پیاز رنده شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه ورز می دهیم تا طعم دار شود.

مرحله 2

گوشت را در روغن داغ سرخ می کنیم تا کاملا پخته شود. در همین حین، سس گوجه فرنگی را با افزودن سیر رنده شده، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه تهیه می کنیم و روی حرارت ملایم تفت می دهیم تا غلیظ شود.

مرحله 3

برنج را در آب جوش می ریزیم و به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه می پزیم. سپس نصف برنج را در ظرف مناسب می ریزیم و با زعفران دم کرده مخلوط می کنیم. در قابلمه دیگری، ته دیگ دلخواه را آماده کرده و برنج زعفرانی را روی آن می ریزیم.

مرحله 4

کباب را روی برنج زعفرانی قرار داده و سس گوجه فرنگی را روی آن می ریزیم. سپس مابقی برنج را روی کباب اضافه کرده و با گوشتکوب فشرده می کنیم تا کاملا منسجم شود. قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به مدت ۴۵ دقیقه دم می کشیم.

مرحله 5

در نهایت، کباب لا پلو را در ظرف مورد نظر سرو می کنیم و همراه با ترشی فلفل سبز یا ماست میل می نماییم. این غذای خوشمزه و سیرکننده، طعمی منحصر به فرد دارد و می تواند به عنوان یک انتخاب مناسب برای وعده های غذایی خانواده مورد استفاده قرار گیرد.