۲۷ روز پیش

نکات و دستور پخت مرغ بریان به روش رستورانی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت مرغ بریان به روش رستورانی با طعم بسیار عالی

مرغ بریان یکی از انواع غذاهای خاص و بسیار محبوب در سرتاسر جهان است که با طعم‌های متنوعی تهیه می‌شود. این غذای لذیذ و پرطرفدار در فرهنگ‌های گوناگون جایگاه ویژه‌ای دارد و به عنوان یک غذای ملی یا سنتی در بسیاری از کشورها شناخته می‌شود. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله‌به‌مرحله مرغ بریان، خواننده گرامی می‌تواند به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نماید تا راهنمایی‌های جامع و مفیدی در این خصوص دریافت کند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
مرغ کامل۱ عدد
پاپریکا۲ قاشق غذاخوری
کره۵۰ گرم
سیر۲ حبه
تخم گشنیز و زیره سیاهبه مقدار کافی
ماست۱ پیمانه
سیب زمینی متوسط۲ عدد
آب لیمو ترش تازه۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

مرغ بریان به روش رستورانی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه مرغ بریان مجلسی، ابتدا مرغ را شسته و اجازه می دهیم آب اضافی آن کاملا خارج شود. سپس، چند برش سطحی روی شکم مرغ ایجاد کرده و پودر پاپریکا و نمک را روی آن می ریزیم.

مرحله 2

پس از آن، مرغ را ماساژ داده تا ادویه ها به گوشت نفوذ کنند. سپس، مقداری کره را به صورت پخش روی مرغ ماساژ می دهیم و در یک کاسه مناسب قرار داده و با سلفون می پوشانیم.

مرحله 3

در این مرحله، مرغ را به مدت 2 ساعت در یخچال استراحت می دهیم. پس از این زمان، مرغ را از یخچال خارج کرده و پوست سیر را جدا، شسته و به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله 4

حال، سیر رنده شده را به همراه آب لیمو ترش تازه، نمک، فلفل سیاه، تخم گشنیز و زیره سیاه به ماست اضافه کرده و مخلوط می کنیم. سپس، باقی مانده کره را روی حرارت غیر مستقیم بنماری کرده و به ماست اضافه می نماییم.

مرحله 5

در ادامه، مخلوط ماست را روی مرغ ماساژ می دهیم تا به گوشت نفوذ کند. سپس، فر را روی دمای 180 درجه سانتی گراد گرم کرده و پوست سیب زمینی را جدا می کنیم.

مرحله 6

حال، سیب زمینی را شسته و به صورت حلقه ای خرد می کنیم. مرغ را درون سینی فر قرار داده و سیب زمینی ها را اطراف آن می ریزیم. سپس، با مقداری روغن زیتون و نمک آن ها را مزه دار می کنیم.

مرحله 7

در این مرحله، سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم مرغ به مدت 2 ساعت بپزد. گاهی نیز روی مرغ از کره آب شده می مالیم. پس از این زمان، گریل را روشن می کنیم.

مرحله 8

در نهایت، مرغ را به مدت 5 دقیقه گریل می کنیم تا طلایی و خوشرنگ شود. سپس، مرغ را از فر خارج کرده و درون ظرف مورد نظر قرار داده و به همراه گوجه فرنگی و لیمو ترش تازه سرو می کنیم. نوش جان!