۲۷ روز پیش

نکات و دستور پخت کیک تخته ای به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک تخته ای به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

کیک تخته ای یکی از انواع کیک های خوشمزه و رایج در سطح بین المللی است که معمولاً برای پایه کیک های مناسبت های خاص مانند جشن تولد مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کیک نسبتاً ساده و در عین حال دارای طعم لذیذی است. برای آشنایی کامل با مراحل مرحله به مرحله آماده‌سازی کیک تخته ای، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد سفید۳ پیمانه
تخم مرغ۶ عدد
شکر۲ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
گلاب¼ پیمانه
بکینگ پودر۳ قاشق چایخوری
شیر داغ۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
خلال بادام۲ قاشق غذاخوری

کیک تخته ای به روش خانگی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک تخته ای خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا مواد یخچالی را از ۳۰ دقیقه قبل از یخچال خارج می کنیم تا با دمای محیط یکسان شوند. سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله 2

تخم مرغ را با شکر، وانیل و پودر هل درون یک کاسه گود مخلوط می کنیم و به مدت ۷ دقیقه با دور تند همزن هم می زنیم تا بافت مواد حجیم و رنگ آن کرمی شود. در ادامه شیر داغ را به آرامی به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 3

همزمان، روغن مایع و گلاب را به کاسه افزوده و چند ثانیه با دور تند همزن مخلوط می کنیم تا با دیگر مواد یکدست شوند. سپس آرد و بکینگ پودر را ترکیب کرده و سه مرتبه الک می کنیم.

مرحله 4

حال ترکیب آرد و بکینگ پودر را طی دو مرحله به کاسه مواد اضافه کرده و با لیسک یا کندترین دور همزن مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود و تمام گلوله های آرد به طور کامل باز شوند.

مرحله 5

یک قالب مناسب با سایز ۳۰ در ۴۰ سانتی متر را با روغن چرب کرده و کمی آرد درون آن می پاشیم. سپس قالب را برگردانده تا آرد اضافی بیرون بریزد و مایه کیک را درون قالب می ریزیم.

مرحله 6

قالب را چند بار روی سطح کار می کوبیم تا مایه کیک به صورت یکدست درون قالب پخش شود. سپس خلال بادام یا سایر مغزیجات را با کمی آرد مخلوط کرده و روی مایه کیک می ریزیم.

مرحله 7

قالب را درون فر قرار داده و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ تا ۵۵ دقیقه بپزد. پس از گذشت ۴۵ دقیقه کیک را با خلال دندان تست می کنیم و در صورتی که به طور کامل پخته بود، از فر خارج می کنیم.