۲۸ روز پیش

نکات و دستور پخت بیسکو اورنج به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت بیسکو اورنج به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

بیسکو اورنج یکی از انواع شیرینی‌های فوق‌العاده خوشمزه و جذاب است که به شکل بسیار آسان و سریع، و بدون نیاز به فر یا همزن تهیه می‌شود. این شیرینی خوش‌طعم و با بافت سبک، گزینه‌ای ایده‌آل برای پذیرایی به شمار می‌رود. بیسکو اورنج به روش‌های متنوعی تهیه می‌شود که در ادامه به تشریح مراحل جامع و گام‌به‌گام طرز تهیه آن خواهیم پرداخت. برای آشنایی کامل با این دسر لذیذ، همراه وبلاگ آموزشی مامان جون باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شکلات شیری۱۰۰ گرم
شیر عسلی۵۰ گرم
شکلات تلخ۵۰ گرم
پودر بیسکوئیت شکلاتی۱ پیمانه سر پر
کورن فلکس۳۰ گرم
بادام زمینی بو داده شده۳۰ گرم
رنده پوست پرتقال۱ قاشق مربا خوری
بیسکوئیت اورئو۱ بسته

بیسکو اورنج به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه بیسکو اورنج خوشمزه و جذاب، ابتدا شکلات شیری را در یک ظرف بن‌ماری ذوب کنید. سپس شکلات ذوب شده را در قالب‌های سیلیکونی بریزید تا لایه‌ای از شکلات دور قالب ایجاد شود. اجازه دهید شکلات سفت شود و قالب را برگردانید تا اضافه‌های شکلات بیرون بریزند. قالب‌ها را در یخچال قرار دهید تا شکلات‌ها کاملاً سفت شوند.

مرحله 2

در این زمان، شیر عسلی را با شکلات تلخ ذوب شده مخلوط کنید. سپس بیسکوئیت‌ها را پودر کرده و به مخلوط اضافه کنید. کورن فلکس را نیز به مخلوط اضافه کنید. پوست پرتقال رنده شده را به مخلوط اضافه کنید و مراقب باشید که به پوست سفید آن نرسید.

مرحله 3

مقداری بادام زمینی تفت داده شده را به مخلوط اضافه کنید تا بافت کاملاً یکدست شود. مخلوط را داخل قالب‌های سیلیکونی بریزید و فشار دهید تا صاف شود. قالب‌ها را دوباره در یخچال قرار دهید تا مواد میانی سفت شوند.

مرحله 4

بعد از آن، شیرینی‌ها را از قالب‌ها خارج کنید و روی سطح آن‌ها مقداری شکلات ذوب شده بزنید. شیرینی‌ها را روی بیسکوئیت‌های گرد قرار دهید و کمی فشار دهید تا محکم شوند. می‌توانید شیرینی‌ها را با پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردو خرد شده و خلال بادام تزئین کنید.

مرحله 5

این شیرینی‌های خوش طعم و جذاب را همراه با چای سرو کنید و از طعم و بافت منحصر به فرد آن‌ها لذت ببرید.