۲۹ روز پیش

نکات و دستور پخت شیرینی گردویی مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی گردویی مجلسی با طعم بسیار عالی

شیرینی گردویی یکی از انواع شیرینی های لذیذ و شناخته شده در سطح بین المللی است که دارای بافتی نرم و ظریف می باشد. این شیرینی به دلیل طعم و مزه منحصر به فرد خود، محبوبیت زیادی در میان علاقه مندان به شیرینی های سنتی و خانگی دارد. در این مقاله، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، آموزش جامع و مرحله به مرحله طرز تهیه این شیرینی خوشمزه را فرا خواهید گرفت تا بتوانید آن را به راحتی در خانه تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پودر گردو۱ پیمانه
مغز گردو۵۰ گرم
سفیده تخم مرغ۱ پیمانه
شکر۱ و ¼ پیمانه
خرده کیک½ پیمانه
سرکه۱ قاشق غذاخوری
جوش شیرین¼ قاشق چایخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری
پودر کاکائو۱ قاشق چایخوری

شیرینی گردویی مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرینی گردویی خوشمزه، ابتدا پودر گردو را در یک کاسه مناسب می ریزیم. سپس، خرده کیک را همراه با شیر به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم. سپس، سفیده تخم مرغ را به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 2

مواد درون کاسه را هم زده و دو بار چرخ می کنیم تا مایه شل حاصل شود. سپس، مایه کوکی را در یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم.

مرحله 3

در ابتدا، مایه شل تر شده و پس از هم زدن مداوم، حالت کش داری پیدا می کند. زمانی که مایه بخار کرد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و دقت می کنیم که مایه نجوشد و فقط گرم شود.

مرحله 4

سپس، سرکه، جوش شیرین و وانیل را به قابلمه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. سپس، اجازه می دهیم مایه کوکی در دمای محیط کاملا خنک شود.

مرحله 5

در ادامه، فر را روی دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم. زمانی که مایه کوکی کاملا با دمای محیط یکی شد، آن را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره ساده ریخته و سینی را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله 6

سپس، مایه کوکی را با فاصله از هم درون سینی پایپ کرده و روی آنها مقداری مغز گردو خرد شده می ریزیم. سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزند تا کاملا پخته شوند.

مرحله 7

پس از گذشت این مدت، زمانی که روی کوکی ها ترک برداشت، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت، کوکی ها را همراه با چای تازه دم سرو می کنیم.