۲۹ روز پیش

نکات و دستور پخت سس مارینارا به روش ایتالیایی و با طعم عالی

نکات و دستور پخت سس مارینارا به روش ایتالیایی و با طعم عالی

سس مارینارا یکی از انواع سس های خوشمزه و محبوب در آشپزی ایتالیایی است که کاربردهای گسترده ای در طبخ غذاهای متنوع دارد. این سس با ترکیب مناسب و متعادل مواد اولیه همچون گوجه فرنگی، سیر، ریحان و ادویه جات خاص، طعمی بی نظیر و منحصر به فرد به غذاها می بخشد. در ادامه، وبلاگ آموزشی مامان جون مراحل کامل و مرحله به مرحله روش تهیه این سس خوشمزه را به طور دقیق و جزئی ارائه می دهد تا خوانندگان بتوانند با دنبال کردن دستورالعمل های ارائه شده، سس مارینارای خوشمزه و اصیل را در منزل تهیه نمایند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
روغن زیتون½ پیمانه
سیر۴ حبه
پوره گوجه فرنگی۵ عدد
پودر آویشن۱ قاشق چایخوری
نمک و فلفل قرمزبه مقدار کافی
پیاز۱ عدد متوسط
بازیلیکو یا ریحان تازه۱ دسته

سس مارینارا به روش ایتالیایی و با طعم عالی

مرحله 1

برای تهیه سس مارینارا به روش ایتالیایی، ابتدا گوجه فرنگی را می شوییم، پوست آن را جدا کرده و خرد می کنیم. سپس گوجه فرنگی را درون غذاساز ریخته و میکس می کنیم تا کاملا پوره شود.

مرحله 2

پوست سیر را جدا کرده، می شوییم و با دندانه های ریز رنده می کنیم. در ادامه، یک تابه مناسب را روی حرارت ملایم قرار داده و روغن زیتون را به آن اضافه می کنیم، سپس بلافاصله سیر را می افزاییم.

مرحله 3

در این مرحله، سیر را تفت داده تا عطر آن آزاد شود، سپس پوره گوجه فرنگی را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم. سپس نمک، پودر آویشن و فلفل قرمز را به پوره گوجه فرنگی اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله 4

پس از گذشت 10 دقیقه، پوست پیاز را جدا کرده، می شوییم و ریشه آن را جدا می کنیم. سپس روی پیاز یک برش به صورت علامت بعلاوه ایجاد کرده و درون سس پوره گوجه فرنگی قرار می دهیم.

مرحله 5

اجازه می دهیم پیاز به مدت 30 دقیقه درون سس بپزد و پس از آن پیاز را خارج می کنیم. در ادامه، ساقه های ریحان را با نخ به هم بسته، می شوییم و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود.

مرحله 6

به صورتی که ساقه های ریحان خارج از قابلمه باشد، برگ های ریحان را درون سس قرار داده و اجازه می دهیم ریحان به مدت 5 تا 10 دقیقه درون سس بماند. سپس ریحان را از سس خارج می کنیم.

مرحله 7

در نهایت، سس مارینارا را در یک ظرف مناسب ریخته و می توانیم از این سس خوشمزه برای تهیه انواع غذاهای ایتالیایی مثل پاستا، اسپاگتی، لازانیا، پیتزا و غیره استفاده کنیم.