۲۹ روز پیش

نکات و دستور پخت خورش قارچ به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت خورش قارچ به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

خورش قارچ یکی از غذاهای نوظهور و پرطرفدار در میان آشپزان ایرانی است. این غذا با توجه به رشد روزافزون فرهنگ آشپزی در ایران، دستورالعمل‌ها و مواد اولیه متنوعی برای تهیه آن به کار گرفته می‌شود. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله‌به‌مرحله این خورش لذیذ، لطفاً به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پیاز متوسط۱ عدد
سیر۱ عدد
سینه مرغ۱۰۰ گرم
آب۱ لیوان
قارچ۲۵۰ گرم
جعفری۲ قاشق غذاخوری
نعنا خشک۱ قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی۱ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاه، زردچوبهبه مقدار کافی

خورش قارچ به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه خورش قارچ لذیذ، ابتدا سبزی جعفری را می شوییم و در آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی خارج شود. سپس سینه مرغ را به صورت مکعبی خرد می کنیم.

مرحله 2

جعفری خرد شده را روی تخته گوشت قرار داده و به صورت ریز خرد می کنیم. پوست سیر و پیاز را جدا کرده، می شوییم و پیاز را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله 3

سیر را به صورت ریز رنده می کنیم و در قابلمه ای با روغن مایع، پیاز خرد شده را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. سپس نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله 4

جعفری خرد شده را اضافه می کنیم. سیر رنده شده را نیز اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر سیر آزاد شود. نعنای خشک را نیز به آن اضافه می کنیم.

مرحله 5

تکه های مرغ را درون قابلمه ریخته و تفت می دهیم تا رنگ آن تغییر کند. سپس رب گوجه فرنگی را به سینه مرغ اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله 6

قارچ را می شوییم و به صورت ورقه ای خرد می کنیم. قارچ را درون قابلمه اضافه کرده و پس از کمی تفت دادن، آب همراه با آب لیمو ترش تازه را به آن اضافه می کنیم.

مرحله 7

اجازه می دهیم خورش جوش بیاید، سپس درب قابلمه را می بندیم تا آب آن غلیظ شده و خورش جا بیوفتد. توجه داشته باشید که آب اضافی به خورش اضافه نکنید.

مرحله 8

زمانی که آب خورش غلیظ شد و تکه های گوشت مرغ به طور کامل پخت، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم و خورش را در ظرف مورد نظر می ریزیم. آن را همراه با پلو زعفرانی و سالاد شیرازی سرو می کنیم.