۲۹ روز پیش

نکات و دستور پخت بوفالو وینگز، غذای تند و آتشین با بال مرغ!

نکات و دستور پخت بوفالو وینگز، غذای تند و آتشین با بال مرغ!

بوفالو وینگز یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین انواع فینگر فودهای بین‌المللی است که به واسطه طعم لذیذ و جذاب خود، مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. این غذای خوشمزه با استفاده از مواد اولیه ساده و در دسترس به آسانی قابل تهیه است، به طوری که می‌توان آن را برای پذیرایی در مهمانی‌ها و تجمعات مختلف مورد استفاده قرار داد. بوفالو وینگز در میان طرفداران خود از محبوبیت بالایی برخوردار است و به عنوان یک گزینه مطلوب و دلچسب برای صرف وعده‌های غذایی مختلف شناخته می‌شود. در ادامه، در وبلاگ آموزشی مامان جون، مراحل کامل و مفصل طرز تهیه این فینگر فود خوشمزه را به طور دقیق و گام به گام مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
بال مرغ۱ کیلو
آب۴/۱ لیوان
آرد۲ قاشق غذا خوری
کره۲۵ گرم
سیر۱ حبه
سس کچاپ۴ قاشق غدا خوری
سس تند۱ قاشق غدا خوری
عسل۱ قاشق غذا خوری
کنجد۱ قاشق غذا خوری
نمک و فلفل سیاه۱ قاشق چای خوری از هر کدام
پاپریکا و پودر سیر۱ قاشق چای خوری از هر کدام
نعنا و ریحان و شوید تازه برای تزئینبه مقدار لازم
کلم بروکلی برای دورچینبه مقدار لازم
چیپس برای تزئیننصف ۱ بسته
کاهو برای تزئینچند برگ به دلخواه

بوفالو وینگز، غذای تند و آتشین با بال مرغ!

مرحله 1

ابتدا بال‌های مرغ را تمیز بشورید، چربی‌های اضافه اطراف بال‌ها را با چاقوی تیز از آن‌ها جدا کنید، سپس روی هر بال مرغ سه برش عرضی با عمق کم ایجاد کنید تا ادویه‌ها کاملاً به خورد بال‌های مرغ بروند و آن‌ها را مزه‌دار کنند، همه بال‌ها را به همین روش آماده کنید.

مرحله 2

سپس بال‌های مرغ را داخل یک ظرف بریزید بعد ادویه‌ها را که شامل نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و پودر سیر است به مقدار دلخواه و در اندازه مناسب روی بال‌های مرغ بریزید و با آنها مخلوط کنید، توجه به ذائقه و سلیقه خودتان می‌توانید مقدار ادویه‌ها را کم و زیاد کنید‌.

مرحله 3

بعد از آن مقداری آرد روی بال‌های مرغ بریزید کمی هم آب به مواد داخل ظرف اضافه کنید بعد با دست بال‌های مرغ، ادویه‌ها، آرد و آب را با هم مخلوط کنید تا ادویه‌ها کاملاً به خورد بال‌های مرغ بروند و آن‌ها را مزه‌دار کنند سپس روی ظرف را بپوشانید.

مرحله 4

سپس ظرف را در یخچال قرار دهید تا به مدت یک ساعت در یخچال بماند، بال‌های مرغ استراحت کنند و مزه‌دار شوند، در این فاصله برای درست کردن سس، مقداری کره را داخل یک تابه بریزید بعد تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود.

مرحله 5

سپس چند حبه سیر را پوست بگیرید، با رنده ریز رنده کنید، وقتی کره کاملاً ذوب و داغ شد، سیرها را در تابه بریزید، یک دقیقه با کره تفت دهید تا بوی سیرها پخش شود و عطر و طعم کره به خورد آن‌ها برود، بعد از آن مقداری سس کچاپ در تابه بریزید.

مرحله 6

بعد سس را با بقیه مواد داخل تابه هم بزنید تا خوب مخلوط شوند و کمی تفت داده شود سپس مقداری سس تند اضافه کنید، مقدار سس تند به ذائقه و سلیقه خودتان بستگی دارد و می‌توانید مقدار آن را تغییر دهید، بعد از آن همه مواد را به مدت یک دقیقه در تابه تفت دهید تا عطر آنها پخش شود.

مرحله 7

بعد از آن مقداری عسل روی مواد بریزید، خوب هم بزنید تا عسل روی حرارت نرم شود و کاملاً به خورد مخلوط مواد برود سپس کنجد را در تابه بریزید و تفت دهید، بعد از دو دقیقه مخلوط مواد آماده می‌شوند، سپس تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 8

سپس در یک قابلمه مقداری روغن بریزید، قابلمه را روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود بعد مقداری از بال‌ها را که داخل یخچال قرار داده بودید و کاملاً مزه‌دار شده‌اند از یخچال بیرون بیاورید و در قابلمه بریزید تا همه قسمت‌های آن‌ها کاملاً طلایی رنگ شود.

مرحله 9

مقدار روغن داخل قابلمه باید به اندازه‌ای باشد که بال‌های مرغ در آن غوطه ور شوند و همه قسمت‌های آن‌ها به یک اندازه سرخ شود، بعد از این که بال‌ها سرخ شدند، آن‌ها را از داخل قابلمه بیرون بیاورید و روی توری قرار دهید تا روغن اضافی آن‌ها خارج شود.

مرحله 10

مقداری از بال‌ها را هم داخل هواپز درست کنید به این شکل که داخل ظرف هواپز یک کاغذ روغنی قرار دهید تا بعد از این که بال‌ها آماده شدند ظرف هواپز تمیز بماند، سپس بال‌ها را داخل ظرف هواپز بچینید و آن‌ها را به مقدار دلخواه کاملا سرخ کنید.

مرحله 11

بعد از این که بال‌های مرغ آماده شدند آن‌ها را در یک ظرف بریزید، سپس سس مخصوص را که آماده کرده بودید، به بال‌های مرغ اضافه کنید، ورز دهید تا سس به خورد آن‌ها برود و بال‌ها را مزه‌دار کند، بعد از این که همه بال‌ها به سس آغشته شده‌اند آن‌ها را داخل ظرف مناسب بچینید.

مرحله 12

سپس بوفالووینگز را با چند برگ نعنا، ریحان و شوید تازه تزئین کنید، برای تزئین این غذا می‌توانید از مقداری چیپس، کلم بروکلی، کاهو که از قبل تمیز شسته‌اید، خشک کرده‌اید استفاده کنید و داخل ظرف سرو به شکل دلخواه خودتان و در اندازه‌های مناسب بچینید.

مرحله 13

بعد از آن یک لیمو ترش تارزه را بشورید، به شکل حلقه‌ای برش بزنید، بعد در کنار ظرف سرو قرار دهید، بوفالو وینگز را به عنوان یک فینگر فود خوش طعم و پرطرفدار برای پذیرایی و مهمانی‌ها همراه با سس‌ها با طعم‌های متنوع، دورچین و انواع مخلفات سرو کنید.