۳۰ روز پیش

نکات و دستور پخت سس کچاپ به روش رستورانی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سس کچاپ به روش رستورانی و با طعم بسیار عالی

سس کچاپ یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین انواع سس‌های جهانی است که با طیف گسترده‌ای از طعم‌ها تولید می‌شود. این ماده غذایی ارزشمند، کاربرد فراوانی در آشپزی و غذاهای مختلف دارد. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان‌جون، آموزش کامل و مرحله به مرحله چگونگی تهیه سس کچاپ با جزئیات بیشتر ارائه خواهد شد تا مخاطبان با فرایند آماده‌سازی این محصول محبوب آشنا شوند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آب۱ لیوان
نشاسته ذرت۱ قاشق غذاخوری سر پر
سرکه سفید½ لیوان
رب گوجه فرنگی½ لیوان
شکر۳ قاشق غذاخوری
عسل یا گلوکز (اختیاری)۱ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر سیراز هر کدام ۱ قاشق مرباخوری
پودر پیاز، پاپریکا و پودر آویشناز هر کدام ۱ قاشق مرباخوری

سس کچاپ به روش رستورانی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سس کچاپ رستورانی، ابتدا آب را همراه با نشاسته ذرت در یک قابلمه مناسب مخلوط کرده و به طور مداوم هم می زنیم تا نشاسته در آب حل شود. سپس قابلمه را روی حرارت مالیم قرار می دهیم.

مرحله 2

در ادامه، سرکه، نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، پاپریکا، پودر آویشن و رب گوجه فرنگی را به قابلمه اضافه کرده و مرتب هم می زنیم تا مواد کمی غلیظ شوند. سپس گلوکز را برای براق شدن سس اضافه می کنیم.

مرحله 3

در صورت حذف گلوکز، مقدار شکر را کمی افزایش می دهیم. سپس شکر را به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا ذرات شکر در سس حل شده و غلظت سس کمی بیشتر شود.

مرحله 4

توجه داشته باشید که غلظت سس پس از نگهداری در یخچال بیشتر می شود، بنابراین اجازه ندهید بافت سس بیش از حد غلیظ شود. زمانی که سس به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برمی داریم.

مرحله 5

در ادامه، اجازه می دهیم سس در فضای آشپزخانه بماند تا با دمای محیط هماهنگ شود. سپس سس را در یک ظرف مناسب ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.

مرحله 6

توجه داشته باشید که زمان نگهداری این سس در یخچال حدود ۱ ماه است، زیرا فاقد مواد نگهدارنده است. همچنین می توانیم به جای رب گوجه فرنگی، از پوره گوجه فرنگی در تهیه این سس استفاده کنیم.