یک ماه پیش

نکات و دستور پخت سالاد سبزیجات رژیمی کم کالری با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سالاد سبزیجات رژیمی کم کالری با طعم بسیار عالی

سالاد سبزیجات رژیمی یکی از انواع سالادهای مغذی و خوشمزه است که برای افرادی که در حال رعایت رژیم غذایی خاص هستند بسیار مناسب و مفید می‌باشد. این سالاد از ترکیب انواع سبزیجات تازه و سالم تشکیل شده و به راحتی و در مدت زمان کوتاهی قابل تهیه است. می‌توان از این سالاد به عنوان یک پیش‌غذای مقوی و جذاب در پذیرایی‌ها و میهمانی‌ها استفاده کرد. در ادامه مراحل کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه این سالاد سالم و مغذی را به طور دقیق مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید آن را به راحتی در منزل آماده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کلم قرمز متوسطنصف یک عدد
کلم سفید متوسطنصف یک عدد
خیار۲ عدد
گوجه گیلاسی۱۰ عدد
ذرت۱ لیوان
کاهو۶ برگ
روغن زیتون۴ قاشق غذا خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
آب لیموی تازه۳ قاشق غذا خوری
فلفل سیاهنصف قاشق چای خوری

سالاد سبزیجات رژیمی کم کالری با طعم بسیار عالی

مرحله 1

ابتدا کلم قرمز را به صورت نواری و ریز خرد کنید و سپس آن را تمیز بشویید و در آبکش بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود. سپس آن‌ها را در یک ظرف بریزید. بعد کلم سفید را به صورت نواری و باریک خرد کرده و بشویید و کنار بگذارید تا کاملا خشک شوند و در ظرفی بریزید.

مرحله 2

چند برگ کاهو را تمیز بشویید و خشک کنید، سپس آن‌ها را خرد کنید. کاهوها را کمی درشت‌تر از کلم‌ها خرد کنید تا در سالاد مشخص باشند. خیارها را نیز تمیز بشویید و خشک کنید و با چنگال روی آن‌ها شیارهایی ایجاد کرده و به شکل حلقه‌ای برش بزنید.

مرحله 3

می‌توانید پوست خیار را بگیرید و یا با پوست برش بزنید. سپس مقداری ذرت را در یک قابلمه بریزید و به آن مقداری آب اضافه کرده و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب بجوشد و بعد به مدت ۵ تا ۶ دقیقه ذرت‌ها خوب بپزند.

مرحله 4

پس از پخت کامل و نرم شدن ذرت‌ها، آن‌ها را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط سرد شوند. گوجه گیلاسی‌ها را تمیز بشویید و از وسط نصف کنید. به جای گوجه گیلاسی می‌توانید از گوجه معمولی استفاده کنید، اما باید آن را تمیز بشویید و خشک کرده و در اندازه‌های کوچک خرد کنید.

مرحله 5

سپس کلم‌ها، کاهو، ذرت، خیار و گوجه‌ها را در ظرف بریزید. برای تهیه سس سالاد، روغن زیتون را در یک ظرف بریزید و آب یک لیمو ترش تازه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. سپس مقداری نمک و کمی فلفل سیاه را روی مخلوط سس بریزید و هم بزنید.

مرحله 6

سس را روی سالاد بریزید و همه مواد را با هم مخلوط کنید. سپس به مدت ۱ ساعت در یخچال قرار دهید تا سس سالاد کاملا به خورد همه مواد سالاد برود. بعد از آن سالاد سبزیجات رژیمی را از یخچال بیرون آورده و در ظرف مناسب بریزید و با کمی مغز گردو خرد شده تزئین کنید.