یک ماه پیش

نکات و دستور پخت نان صبحانه بازاری با شیر و طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت نان صبحانه بازاری با شیر و طعم بسیار عالی

نان صبحانه یکی از پرطرفدارترین و پرمصرفترین اقلام نانوایی در سطح بین‌المللی است که با تنوع دستورالعمل‌های آماده‌سازی قابل تهیه است. این نان خوشمزه و پرکاربرد، جایگاه ویژه‌ای در سبد غذایی صبحانه بسیاری از افراد در سراسر جهان دارد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله چگونگی تهیه نان صبحانه بازاری، همراه وبلاگ آموزشی مامان‌جون باشید و از راهنمایی‌های ارزشمند ایشان بهره‌مند شوید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد سفید۵ تا ۶ لیوان
شیر گرم۱ لیوان
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
شکر۱ لیوان سرخالی
تخم مرغ۳ عدد
روغن½ لیوان سرپر
آب ولرم½ لیوان
نمک۱ قاشق چایخوری
کنجد۱ قاشق غذاخوری

نان صبحانه بازاری با شیر و طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه نان صبحانه خوشمزه، ابتدا خمیر مایه فوری را با شکر و آب ولرم در یک کاسه مناسب ترکیب می کنیم. سپس کاسه را پوشانده و چند دقیقه کنار می گذاریم تا خمیر مایه عمل بیاید.

مرحله 2

در این مرحله، تخم مرغ را در یک کاسه بزرگ می ریزیم و با همزن دستی مخلوط می کنیم تا یکدست شود. سپس شیر ولرم را به همراه باقیمانده شکر، روغن و خمیر مایه عمل آمده به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله 3

مواد را به خوبی ترکیب می کنیم تا یکدست شوند. سپس آرد و نمک را با هم ترکیب کرده و روی مواد درون کاسه الک می کنیم. با لیسک، مواد را مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف جمع شود.

مرحله 4

فقط تا زمانی که خمیر به دست نچسبد، آرد اضافه می کنیم. پس از آن، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم و یک کاسه مناسب را با روغن چرب می کنیم.

مرحله 5

خمیر آماده شده را چونه گرفته و به کاسه اضافه می کنیم. سپس کاسه را با سلفون پوشانده و به مدت یک ساعت در فضای آشپزخانه استراحت می دهیم تا حجم خمیر تقریبا دو برابر شود.

مرحله 6

پس از این زمان، خمیر را به 4 تا 6 قسمت تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت جداگانه چونه می گیریم. سپس چونه ها را با پارچه پوشانده و به مدت 20 دقیقه دیگر استراحت می دهیم تا خمیر ور بیاید.

مرحله 7

در این مرحله، فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن کرده و اجازه می دهیم گرم شود. سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرها را با وردنه باز کرده و به ترتیب درون سینی فر می چینیم.

مرحله 8

یک زرده تخم مرغ را با چنگال ترکیب کرده و روی خمیرها را با زرده تخم مرغ رومال می کنیم. همچنین مقداری کنجد روی آنها می پاشیم. سپس سینی فر را به مدت 20 تا 30 دقیقه درون فر قرار می دهیم تا به طور کامل بپزند.

مرحله 9

پس از اتمام پخت نان ها، چند دقیقه گریل را روشن می کنیم تا روی نان ها طلایی شود. سپس نان ها را از فر خارج کرده و درون پارچه نخی قرار می دهیم تا در زمان سرو نرم بمانند.