یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کاپ کیک چای مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کاپ کیک چای مجلسی با طعم بسیار عالی

کاپ کیک چای به عنوان یکی از انواع کیک های لذیذ و مجلسی شناخته می شود که با استفاده از رسپی های متنوع و متنوع قابل تهیه است. این نوع کیک بر اساس سلیقه و ترجیحات افراد به روش های مختلفی آماده می شود. برای آشنایی با آموزش کامل و گام به گام طرز تهیه کاپ کیک چای، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲۲۰ گرم
بیکینگ پودر½ قاشق مرباخوری
پودر چای۱ قاشق غذاخوری
نمک⅛ قاشق مرباخوری
کره۱۲۵ گرم
شکر قهوه ای۱۰۰ گرم
وانیل¼ قاشق مرباخوری
تخم مرغ۲ عدد درشت
شیر۱۲۵ میلی لیتر

کاپ کیک چای مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کاپ کیک چای خوشمزه و بهینه سازی شده از نظر موتورهای جستجو، ابتدا کره را از یخچال خارج کرده تا با دمای محیط هماهنگ شود. سپس فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم.

مرحله 2

قالب های مافین را با کاغذ کپسولی می پوشانیم و با روغن مایع چرب می کنیم. کره را با شکر قهوه ای در یک کاسه مناسب مخلوط کرده و با همزن برقی هم می زنیم.

مرحله 3

تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط اضافه کرده و پس از هر بار اضافه کردن، به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم. سپس وانیل را اضافه کرده و کاسه را چندین بار دورگیری می کنیم.

مرحله 4

بیکینگ پودر، پودر چای، نمک و آرد را الک کرده و به تناوب با شیر به مخلوط اضافه می کنیم. با همزن برقی با دور کند، مخلوط را هم می زنیم تا بافت یکدست و یکنواخت شود.

مرحله 5

دو سوم کاغذهای کپسولی را با مایه کیک پر کرده و سینی را در طبقه وسط فر قرار می دهیم. کیک ها را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه می پزیم. پس از آن، با خلال دندان یا سیخ چوبی، مرکز کیک ها را بررسی می کنیم.

مرحله 6

اگر مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبید، کاپ کیک ها کاملا پخته هستند. قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کاپ کیک ها خنک شوند. سپس همراه با چای تازه دم سرو می کنیم. لذت ببرید!