یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک پرتقال و هل مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک پرتقال و هل مجلسی با طعم بسیار عالی

کیک پرتقال و هل یکی از انواع کیک‌های خوشمزه و لذیذی است که بافتی اسفنجی، سبک و لطیف دارد و به سرعت و با سهولت قابل تهیه است. این کیک را می‌توان به عنوان یک دسر شیک و مجلسی برای پذیرایی مورد استفاده قرار داد. ترکیب میوه پرتقال و ادویه هل، طعمی دلپذیر و منحصر به فرد به این کیک می‌بخشد. در ادامه با وبلاگ آموزشی مامان جون به بررسی مرحله به مرحله طرز تهیه این کیک خوشمزه خواهیم پرداخت.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۴ عدد
آب پرتقال۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
گلاب۳ قاشق غذا خوری
بکینگ پودر۲ قاشق چای خوری
وانیلنصف قاشق چای خوری
هل۱ قاشق چای خوری

کیک پرتقال و هل مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک پرتقال و هل، ابتدا قالب گرد با قطر ۲۰ سانتی‌متر یا قالب مربعی ۲۰ در ۲۰ را با کره یا روغن مایع چرب کنید و یا یک کاغذ روغنی در قالب قرار دهید. سپس قالب را در فریزر قرار دهید و فر برقی یا گازی را روشن کنید تا کاملاً گرم شوند.

مرحله 2

تخم مرغ‌ها را داخل یک ظرف بریزید و با همزن برقی هم بزنید تا از لختگی خارج شوند و حجم آنها کمی بیشتر شود. سپس شکر را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و با دور تند همزن برقی به مدت تقریباً ۵ تا ۷ دقیقه هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند.

مرحله 3

وقتی که بافت مخلوط یکدست و کرم رنگ شد، مقداری وانیل را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا عطر وانیل در مواد پخش شود و بوی زهم تخم مرغ‌ها را بگیرد. سپس مقداری آب پرتقال به مخلوط اضافه کنید و کمی هم بزنید تا آب پرتقال کاملاً به خورد مواد برود.

مرحله 4

با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان، مقداری گلاب روی مواد بریزید و هم بزنید تا عطر گلاب در مواد پخش شود. سپس روغن مایع را اضافه کنید و هم بزنید تا با هم مخلوط و یکدست شوند.

مرحله 5

در ظرف دیگری، آرد را الک کنید تا بافت آن سبک شود. سپس بکینگ پودر و پودر هل را به آن اضافه کنید و خوب با هم ترکیب کنید. دوباره آن را الک کنید تا آرد یکدست شود و سپس ترکیب آرد را کم کم روی مخلوط مواد بریزید و با لیسک هم بزنید.

مرحله 6

مخلوط تشکیل شده را داخل قالب که کاملاً سرد شده است بریزید و سپس قالب را به آرامی روی سطح بکوبید تا هوای داخل مخلوط خارج شود.

مرحله 7

قالب را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید و دمای فر گازی را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا فر برقی را روی ۱۷۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید. اجازه دهید تا به مدت ۴۵ دقیقه بپزد.

مرحله 8

کیک بعد از پخت تقریباً طلایی رنگ می‌شود. در ۳۰ دقیقه اول در فر را باز نکنید تا پف کیک از بین نرود. سپس یک سیخ چوبی را داخل کیک فرو کنید و بیرون بیاورید. اگر از مواد کیک چیزی به آن نچسبیده بود، کیک پخته و آماده است.

مرحله 9

قالب کیک را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی سرد شود. سپس با یک چاقو اطراف کیک را از قالب جدا کنید و به آرامی آن را از داخل قالب بیرون بیاورید و در ظرف دیگری قرار دهید. کاغذ روغنی را از آن جدا کنید.

مرحله 10

به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید کیک را با مقداری خامه فرم گرفته، شکلات ذوب شده، پودر پسته، پودر نارگیل، مغز گردوی خرد شده، شکلات چیپسی و چند گل خشک تزئین کنید. سپس در شکل و اندازه دلخواه برش بزنید و در ظرف مناسب بچینید. این کیک پرتقال و هل را به عنوان یک میان وعده مقوی و خوش طعم همراه با چای سرو کنید.