یک ماه پیش

نکات و دستور پخت هات چاکلت کافی شاپی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت هات چاکلت کافی شاپی و با طعم بسیار عالی

هات چاکلت یک نوشیدنی گرم و محبوب در سطح بین‌المللی است که با استفاده از دستورالعمل‌های متنوع و متعدد تهیه می‌شود. این نوشیدنی لذیذ و پرطرفدار در میان مصرف‌کنندگان سراسر جهان به‌شمار می‌آید. برای آشنایی کامل با مراحل مفصل و جزئیات تهیه هات چاکلت، لطفاً به وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
شیر پر چرب۲ پیمانه
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
شکر۴ قاشق غذاخوری
اسانس وانیل۱ قاشق چایخوری
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
خامه قنادیبه مقدار کافی

هات چاکلت کافی شاپی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه هات چاکلت کافی شاپی، ابتدا شیر را همراه با نشاسته ذرت، پودر کاکائو، شکر و اسانس وانیل در یک قابلمه مناسب مخلوط می کنیم و هم می زنیم تا مواد کاملا حل و یکدست شوند.

مرحله 2

سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به طور مداوم هم می زنیم تا مخلوط شیر ته نگیرد. زمانی که مخلوط شیر گرم شد، شکلات تخته ای را به صورت ریز خرد کرده و به آن اضافه می کنیم.

مرحله 3

در این مرحله، مایه هات چاکلت را به طور مداوم هم می زنیم تا جوش بیاید. به محض جوش آمدن هات چاکلت، حرارت را خاموش کرده و یک فنجان سرو مناسب انتخاب می کنیم و هات چاکلت را درون آن می ریزیم.

مرحله 4

در نهایت، خامه قنادی را با دور تند همزن برقی به مدت 7 تا 10 دقیقه هم می زنیم تا فرم بگیرد. سپس خامه را درون قیف ریخته و روی هات چاکلت پایپ می کنیم و هات چاکلت را به صورت گرم سرو می کنیم.