یک ماه پیش

نکات و دستور پخت سس فلفل تند به روش شمالی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سس فلفل تند به روش شمالی با طعم بسیار عالی

سس فلفل تند قرمز یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین انواع سس‌های موجود در سطح جهان است که تحت عناوین متنوعی شناخته می‌شود. این سس لذیذ و چشمنواز، طیف گسترده‌ای از غذاها و غذاهای دریایی را تکمیل می‌کند و طرفداران بسیاری در سراسر جهان دارد. اگر مایل هستید تا با مراحل کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه این سس فلفلی خوشمزه آشنا شوید، لطفاً به ادامه همین وبلاگ مامان جون مراجعه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
فلفل قرمز۱ کیلوگرم
سرکه۱ لیتر
نمک۱ قاشق غذاخوری
شکر۲ قاشق غذاخوری
پودر دانه خردل۱ قاشق غذاخوری
سیر۱۰ حبه

سس فلفل تند به روش شمالی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سس فلفل تند قرمز، ابتدا در تمام مراحل پخت از دستکش استفاده می کنیم و سعی می کنیم سس را در فضای باز درست کنیم یا تمام پنجره ها را باز بگذاریم.

مرحله 2

در این مرحله، فلفل ها را از شاخه جدا کرده و به خوبی می شوییم. سپس آنها را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم. در ادامه، سرکه، نمک، شکر و پودر دانه خردل را به قابلمه اضافه می کنیم و سیرها را رنده کرده و به آن اضافه می کنیم.

مرحله 3

حالا درب قابلمه را می گذاریم و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. اجازه می دهیم مواد به مدت ۳۰ دقیقه بپزند. سپس درب قابلمه را برداشته و اجازه می دهیم مواد ۳۰ دقیقه دیگر بپزند.

مرحله 4

پس از گذشت یک ساعت از پخت مواد، قابلمه را از روی حرارت کنار می گذاریم. اجازه می دهیم مواد از حرارت بیفتند و خنک شوند. سپس تمام مواد را درون میکسر یا مخلوط کن می ریزیم.

مرحله 5

حالا مواد را به خوبی میکس می کنیم تا شبیه پوره کاملا صاف و یکدست شوند. در ادامه، مواد پوره شده را درون صافی می ریزیم و صاف می کنیم. این فرایند را ۳ مرتبه انجام می دهیم تا سس کاملا یکدست شود.

مرحله 6

در این مرحله، سس فلفل قرمز را درون ظرف های شیشه ای درب دار می ریزیم و در یخچال نگهداری می کنیم. سس را می توانیم در کابینت هم نگهداری کنیم، اما این کار باعث می شود که رنگ سس بعد از مدتی تغییر کند.