یک ماه پیش

نکات و دستور پخت تپسی کباب به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت تپسی کباب به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

تپسی کباب یکی از انواع غذاهای اصلی و سنتی کشور ترکیه است که شباهت های بسیاری به غذای کباب تابه ای دارد. این غذای خوشمزه و پرطرفدار، از ترکیب گوشت چرخ شده، سبزیجات و ادویه های مختلف تهیه می شود. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، می توانید مراحل کامل و دقیق طرز تهیه این غذای لذیذ ترکی را مشاهده و فرا بگیرید. این آموزش گام به گام به شما این امکان را می دهد تا با دانش و مهارت لازم، تپسی کباب خوشمزه ای را در خانه تهیه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
گوشت چرخ کرده۲۵۰ گرم
سیر۱ حبه
جعفری۲ تا ۳ قاشق غذاخوری
پیاز۲ عدد
بادمجان۱ عدد
گوجه فرنگی۲ عدد
فلفل سبز تند۳ عدد
پودر سوخاری۲ قاشق غذاخوری
نمک، فلفل سیاه و ادویه کاریبه مقدار کافی

تپسی کباب به روش ترکیه ای و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه تپسی کباب خوشمزه و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا گوشت را به قطعات کوچک تقسیم می کنیم و آن را در چرخ گوشت قرار داده و چرخ می کنیم. سپس پوست یک عدد پیاز را جدا کرده و می شوییم. پیاز را با دندانه های ریز رنده می کنیم. پوست سیر را نیز جدا کرده و به همان صورت ریز رنده می کنیم و به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. جعفری را نیز می شوییم و آب اضافی آن را خارج می کنیم. سپس جعفری را ریز ساطوری کرده و به همراه نمک، پودر سوخاری، فلفل سیاه و ادویه کاری به گوشت چرخ کرده اضافه می کنیم. مخلوط گوشت چرخ کرده را با دست به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و منسجم شوند. روی کاسه حاوی مواد گوشتی را با سلفون می پوشانیم و به مدت 30 دقیقه در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله 2

بادمجان را می شوییم، کلاهک آن را جدا کرده و به صورت حلقه ای برش می زنیم. حلقه های بادمجان را در آب و نمک به مدت 20 دقیقه قرار می دهیم تا تلخی آن گرفته شود. سپس آب اضافی را خارج می کنیم. فر را روی دمای 200 درجه سانتی گراد گرم می کنیم. در یک ظرف مناسب فر، ورقه های بادمجان را چیده و مواد گوشتی را روی آن پخش می کنیم. گوجه فرنگی را نیز می شوییم.

مرحله 3

پوست پیاز باقی مانده را جدا کرده و می شوییم، سپس به همراه گوجه فرنگی به 6 قسمت تقسیم کرده و روی مواد گوشتی قرار می دهیم. فلفل سبز را نیز می شوییم و از وسط نصف کرده و روی مواد گوشتی قرار می دهیم. ظرف را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت 45 دقیقه می پزیم تا کاملا پخته شود. سپس کباب را با نان تازه سرو می کنیم. نوش جان