یک ماه پیش

نکات و دستور پخت حلوا ارده ساده برای صبحانه با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت حلوا ارده ساده برای صبحانه با طعم بسیار عالی

حلوا ارده یکی از انواع صبحانه‌های بسیار محبوب و رایج در میان مردم ایران است. این نوع حلوا که از ارده کنجد تهیه می‌شود، از جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ غذایی ایرانی برخوردار است. در ادامه، با همراهی وبلاگ آموزشی مامان‌جون می‌توانید آموزش کامل و مرحله‌به‌مرحله طرز تهیه این حلوای لذیذ و سنتی را مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ارده⅔ تا ۱ پیمانه
شیر خشک شیرین¾ پیمانه
پودر قند۱ پیمانه
خلال پسته½ لیوان

حلوا ارده ساده برای صبحانه با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه حلوای ارده خوشمزه و خانگی، ابتدا پودر قند را همراه با شیر خشک و ارده در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند. سپس مواد را با دست ورز می دهیم.

مرحله 2

مقدار ارده را می توانیم بر اساس سلیقه خود تنظیم کنیم. اگر حلوای ارده سفت و خشک مورد نظر باشد، از دو سوم پیمانه ارده استفاده می کنیم. اما اگر حلوای ارده نرم و کشدار باشد، از یک پیمانه ارده استفاده می کنیم.

مرحله 3

پس از اینکه مواد کاملا یکدست شدند، نوبت اضافه کردن پسته است. برای این منظور، ابتدا یک ظرف مناسب را با سلفون یا کیسه پلاستیک پوشش می دهیم و سپس مایه حلوا را درون آن ریخته و به خوبی فشرده می کنیم. سپس خلال پسته را به صورت پخش روی حلوا می ریزیم و به خوبی فشار می دهیم تا درون بافت حلوا قرار بگیرد.

مرحله 4

اضافه کردن خلال پسته اختیاری است و می توانیم از انواع مغزیجات دیگر نیز برای تزیین روی حلوا استفاده کنیم.

مرحله 5

در نهایت، ظرف حاوی حلوا را به مدت 8 ساعت در فریزر قرار می دهیم تا حلوا منسجم شود. سپس حلوا را از فریزر بیرون آورده و به دلخواه برش می زنیم.