یک ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی نعلی به روش قنادی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی نعلی به روش قنادی و با طعم بسیار عالی

شیرینی نعلی یکی از انواع شیرینی های لذیذ و سنتی ایرانی است که به طور معمول برای جشن عید نوروز مورد استفاده قرار می‌گیرد. این شیرینی ساده و خوشمزه از مواد اولیه ای همچون آرد، شکر، تخم مرغ و روغن تهیه می‌شود. در ادامه، با پیروی از آموزش مرحله به مرحله و جزئیات کامل موجود در وبلاگ آموزشی مامان جون، می‌توانید طرز تهیه این شیرینی سنتی را به طور دقیق و مبسوط فرا بگیرید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد سفید۳۰۰ گرم
کره۱۵۰ گرم
پودر قند۸۰ گرم
زرده تخم مرغ۲ عدد
وانیلنوک قاشق چایخوری

شیرینی نعلی به روش قنادی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرینی نعلی ساده، ابتدا کره هم دمای محیط را با پودر قند داخل یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم تا بافت و رنگ آن یکدست شود. سپس، تخم مرغ هم دمای محیط را همراه با وانیل به کاسه اضافه کرده و مواد را به طور یکنواخت ترکیب می کنیم. در ادامه، آرد را به صورت کنترل شده روی مواد الک کرده و با لیسک مخلوط می کنیم. توجه داشته باشید که آبخور آردهای مختلف متفاوت است و ممکن است آرد بیشتر یا کمتری نیاز باشد. زمانی که خمیر یکدست و منسجم شد و دیگر به دست نچسبید، اضافه کردن آرد را متوقف می کنیم.

مرحله 2

برای اطمینان از آمادگی خمیر، کمی از آن را با دست گلوله می کنیم. اگر خمیر تمیز و بدون ترک باشد، یعنی خمیر آماده است. سپس، خمیر را درون کیسه فریزر قرار داده و به مدت ۳۰ دقیقه در یخچال استراحت می دهیم.

مرحله 3

پس از این زمان، فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد گرم می کنیم و سینی فر را با کاغذ روغنی پوشش می دهیم. سپس، به اندازه نصف گردو از خمیر برداشته و به صورت یک لوله شکل می دهیم. دو سر خمیر را جمع کرده تا شبیه نعل اسب شود. این فرایند را برای تمام خمیر تکرار کرده و در سینی فر قرار می دهیم.

مرحله 4

سینی فر را به مدت ۱۵ دقیقه درون فر قرار داده تا شیرینی ها به طور کامل بپزند. پس از پخت، سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم شیرینی ها خنک شوند.

مرحله 5

برای تزیین، شکلات تخته ای با رنگ دلخواه را به روش بن ماری ذوب کرده و شیرینی ها را درون آن قرار می دهیم. اجازه می دهیم شکلات سفت شود و سپس شیرینی ها را درون ظرف سرو می چینیم.