یک ماه پیش

نکات و دستور پخت بورانی اسفناج به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت بورانی اسفناج به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

بورانی اسفناج یکی از انواع پیش غذاهای ساده و سنتی خاورمیانه است که با رسپی‌های بسیار متنوعی تهیه می‌شود. این غذای خوشمزه و مغذی دارای سابقه‌ای طولانی در آشپزی خاورمیانه است و به عنوان یک پیش‌غذای محبوب در میان خانواده‌ها و رستوران‌های سنتی مطرح است. برای آشنایی کامل با نحوه تهیه این غذای لذیذ، آموزش مرحله‌به‌مرحله و جزئیات کامل طرز تهیه بورانی اسفناج در ادامه مطلب وبلاگ آموزشی مامان‌جون ارائه شده است. با دنبال کردن این راهنمای تصویری و مرحله‌ای، می‌توانید بورانی اسفناج خوشمزه‌ای را در خانه تهیه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
اسفناج۳۰۰ گرم
هویج۱ عدد
پیاز۱ عدد
ماست۱ کاسه
سیر۲ حبه
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
مغز گردو (اختیاری)۲ قاشق غذاخوری
کره۱ قاشق سوپخوری
پودر فلفل قرمز۱ قاشق چایخوری

بورانی اسفناج به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه بورانی اسفناج لذیذ و بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو، ابتدا پیاز را پوست گرفته و به صورت خلالی نازک و یکدست خرد می کنیم. سپس یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و مقداری روغن اضافه می کنیم. پیاز خرد شده را به تابه افزوده و به خوبی تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود.

مرحله 2

در ادامه، هویج را پوست گرفته و با رنده متوسط رنده می کنیم. هویج رنده شده را به تابه اضافه کرده و همراه با پیاز به مدت یک تا دو دقیقه تفت می دهیم.

مرحله 3

سپس اسفناج را پس از شستشو و آبکشی به صورت ریز خرد کرده و به تابه افزوده و به خوبی تفت می دهیم تا اسفناج ها نرم شوند. نمک و فلفل سیاه را نیز اضافه می کنیم و یک تا دو دقیقه دیگر تفت می دهیم.

مرحله 4

در ادامه، تابه را از روی حرارت کنار گذاشته و سیرها را پوست گرفته و رنده می کنیم. ماست و سیر رنده شده را با هم ترکیب کرده و به تابه اضافه می کنیم و با اسفناج مخلوط می کنیم.

مرحله 5

حال بورانی اسفناج را درون ظرف مورد نظر می ریزیم. برای تهیه تاپینگ، یک تابه مناسب را روی حرارت قرار داده و کره را به آن اضافه می کنیم تا ذوب شود. سپس گردوهای خرد شده را به تابه افزوده و کمی تفت می دهیم. پودر فلفل قرمز را نیز اضافه کرده و یک دقیقه دیگر تفت می دهیم. در نهایت، ترکیب گردو را روی بورانی اسفناج می ریزیم و تا زمان سرو درون یخچال قرار می دهیم.