یک ماه پیش

نکات و دستور پخت هات چاکلت ایتالیایی، نوشیدنی خاص برای مهمانی!

نکات و دستور پخت هات چاکلت ایتالیایی، نوشیدنی خاص برای مهمانی!

هات چاکلت ایتالیایی یکی از محبوب‌ترین و دلپذیرترین انواع نوشیدنی‌های سنتی ایتالیا به شمار می‌رود. این نوشیدنی گرم و خوشطعم که از آب، شکلات و برخی ادویه‌جات خوش‌عطر تشکیل شده است، به سادگی و در زمان اندکی قابل تهیه می‌باشد. در نتیجه، هات چاکلت گزینه مناسبی برای پذیرایی از مهمانان و مناسبت‌های اجتماعی محسوب می‌گردد. این نوشیدنی محبوب در میان افرادی که طرفدار طعم و عطر شکلات هستند، از محبوبیت بالایی برخوردار است. برای آشنایی با نحوه تهیه هات چاکلت ایتالیایی به صورت مرحله به مرحله، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کلات ۷۰ در صد۸۰ گرم
شیر۱ و نیم تا ۲ لیوان
نشاسته ذرت۲ قاشق مربا خوری
شکر۲ قاشق غذا خوری

هات چاکلت ایتالیایی، نوشیدنی خاص برای مهمانی!

مرحله 1

ابتدا، نصف لیوان شیر را در یک ظرف بریزید و سپس مقداری شکلات ۷۰ درصد را با دست خرد کنید و به آن اضافه کنید. ظرف را روی حرارت ملایم قرار دهید و با قاشق چوبی هم بزنید تا شیر کاملاً گرم شود و شکلات‌ها در آن ذوب شوند.

مرحله 2

از شکلات مرغوبی که طعم آن را دوست دارید برای هات چاکلت استفاده کنید و داخل شیر بریزید. بعد از آن که شکلات‌ها ذوب شدند و کاملاً با شیر مخلوط شدند، دوباره یک لیوان شیر به ترکیب مواد اضافه کنید و مدام هم بزنید تا با هم خوب مخلوط شوند.

مرحله 3

سپس، دو قاشق مربا خوری نشاسته ذرت را داخل یک چهارم لیوان شیر سرد بریزید و کاملاً با هم مخلوط کنید تا نشاسته ذرت در شیر حل شود و بافت یکدستی تشکیل شود. سپس مخلوط را به هات چاکلت اضافه کنید و هم بزنید و با هم ترکیب کنید.

مرحله 4

بعد، مقداری شکر را به مخلوط مواد اضافه کنید و هم بزنید تا شکر حل شود و کاملا با مواد ترکیب شود. مخلوط را مدام هم بزنید تا غلظت آن بیشتر شود و طعم و عطر همه مواد کاملاً با هم مخلوط شود و به خورد هم برود و بافت آن یکدست و نرم شود.

مرحله 5

دقت کنید که مخلوط را باید مدام هم بزنید و حرارت هم ملایم باشد، چون اگر حرارت زیاد باشد و یا مدام مخلوط را هم نزنید، در نهایت طعم بدی می‌گیرد. بعد از این که هات چاکلت به غلظت مناسب رسید، ظرف را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله 6

غلظت هات چاکلت باید به طوری باشد که پشت قاشق چوبی را بپوشاند و کاملاً مشخص باشد که به قاشق چسبیده است. سپس تا هات چاکلت داغ است، آن را داخل یک لیوان مناسب بریزید و با سلیقه خودتان کنار آن مقداری شکلات شیرین یا تلخ قرار دهید.

مرحله 7

در آخر، هات چاکلت ایتالیایی را همراه با یک برش از کیک شکلاتی به عنوان یک میان وعده خوش طعم شکلاتی و شیک و دلچسب برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.