یک ماه پیش

نکات و دستور پخت ترشک آلبالو، با طعمی جذاب و به یادماندنی!

نکات و دستور پخت ترشک آلبالو، با طعمی جذاب و به یادماندنی!

ترشک آلبالو یکی از تنقلات خوشمزه و محبوب است که به سادگی و سرعت قابل تهیه است. این میان‌وعده دلپذیر ترکیبی از طعم‌های ملس، ترش و شیرین را در خود جای داده است که آن را به انتخاب بسیاری از افراد تبدیل کرده است. برای آماده کردن ترشک آلبالو، تنها به آلبالو، نمک و شکر نیاز دارید و می‌توانید از این طریق لذت آن را تجربه کنید. در ادامه با مراحل کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ترشک آلبالو در وبلاگ آموزشی مامان جون همراه خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آلبالو۱ کیلو
آب۱ لیوان
شکر( به دلخواه)۳ قاشق غذا خوری
نمکنصف قاشق غذا خوری

ترشک آلبالو، با طعمی جذاب و به یادماندنی!

مرحله 1

ابتدا آلبالوهای سالم و رسیده را تمیز کرده و برگ‌ها و ساقه‌های سبز آن‌ها را جدا کنید. سپس آن‌ها را تمیز بشویید و در یک قابلمه بریزید. مقداری آب روی آن‌ها بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید، به طوری که آب به اندازه‌ای باشد که روی آلبالوها را بگیرد.

مرحله 2

سپس مقداری نمک در قابلمه بریزید و هم بزنید. اگر می‌خواهید که ترشک آلبالو طعم ملس داشته باشد، می‌توانید مقداری شکر هم به قابلمه اضافه کرده و هم بزنید تا شکر در آب حل شود و کاملا به خورد آلبالوها برود و طعم آن‌ها ملس شود.

مرحله 3

بعد درب قابلمه را به حالت نیمه باز روی آن قرار دهید تا آب داخل آن کم‌کم بخار شود و آلبالوها هم کمی نرم شوند و پوست آن‌ها جمع شود. این فرآیند زمان زیادی طول نمی‌کشد، پس دقت کنید که آلبالوها نسوزند و طعم آن‌ها بد نشود.

مرحله 4

وقتی هنوز مقداری آب در قابلمه باقی مانده بود، آن را از روی حرارت بردارید و در دمای محیط قرار دهید تا سرد شود. سپس آلبالوها و آب داخل قابلمه را در یک ظرف بریزید و به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شوند.

مرحله 5

وقتی که آلبالوها خنک شدند و غلظت آب آلبالوها بیشتر شد و سفت شد، آن‌ها را از یخچال بیرون بیاورید. یک آلبالو را میل کرده و یا با قاشق کمی از آب آلبالو را بچشید تا مقدار نمک آن را اندازه بگیرید و در صورت لزوم مقداری نمک به آن اضافه کنید.

مرحله 6

اگر می‌خواهید ترشک آلبالو را برای زمان طولانی نگهداری کنید، آن را در یک ظرف دربسته بریزید و به مدت یک هفته در یخچال قرار دهید. هنگام استفاده، آن را در ظرف مناسب بریزید و کمی از آب آلبالو که غلیظ شده است روی آن بریزید. در آخر، با توجه به ذائقه و دلخواه خودتان کمی نمک روی ترشک آلبالوها بپاشید و سرو کنید.