یک ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرین عسل به روش بازاری و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرین عسل به روش بازاری و با طعم بسیار عالی

شیرین عسل، یکی از انواع بیسکوئیت های کاکائویی خوشمذاق و پرطرفدار در سطح بین المللی است که با نام های متعددی شناخته می شود. این اثر شیرین و لذیذ با طعم مطبوع کاکائو، از محصولات پرطرفدار و مورد توجه بسیاری از افراد در سراسر جهان به شمار می رود. برای آشنایی با نحوه تهیه کامل و مرحله به مرحله این شیرینی خوشمزه، همراه وبلاگ آموزشی مامان جون باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پودر ژله دلخواه۱ بسته
شکر۲ قاشق غذاخوری
آب جوش¼ لیوان
بیسکوییت ساقه طلایی۱ بسته
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
روغن مایع۲ یا ۳ قاشق غذاخوری

شیرین عسل به روش بازاری و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرین عسل خانگی، ابتدا یک کاسه مناسب را انتخاب می کنیم. سپس پودر ژله را در کاسه ریخته و آب جوش همراه با شکر را به آن اضافه می کنیم. مخلوط را هم می زنیم تا پودر ژله کاملاً حل شود.

مرحله 2

پس از آن، اجازه می دهیم ژله کاملاً خنک شود. در این زمان، شکلات تخته ای را روی بخار کتری قرار داده و آن را ذوب می کنیم. سپس مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله 3

وقتی ژله کاملاً خنک شد، آن را با همزن برقی هم می زنیم تا سفید و کشدار شود. سپس ژله را درون قیف یک بار مصرف یا نایلون فریزر ریخته و روی بیسکوییت ها پایپ می کنیم.

مرحله 4

یک بیسکوییت دیگر را روی مایه ژله قرار داده و با فشار دست کمی آن را فشرده می کنیم. بیسکوییت ها را به مدت 20 دقیقه در یخچال قرار می دهیم تا استراحت کنند.

مرحله 5

سپس بیسکوییت ها را از یخچال خارج کرده و در شکلات آب شده قرار می دهیم تا تمام سطح آن ها را پوشش دهد. بیسکوییت ها را روی کاغذ روغنی قرار داده و مجدداً به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا شکلات ها سفت شود.

مرحله 6

در نهایت، این شیرین عسل های خوشمزه را همراه با چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان!