یک ماه پیش

نکات و دستور پخت مرغ مجلسی سرخ شده زعفرانی با طعم عالی

نکات و دستور پخت مرغ مجلسی سرخ شده زعفرانی با طعم عالی

مرغ مجلسی یکی از غذاهای بسیار محبوب و سنتی میان ایرانیان است که به طور معمول در مراسم و مجالس مختلف سرو می‌شود. این غذای خوشمزه معمولاً همراه با زرشک پلو یا سبزی پلو سرو می‌گردد و طرفداران زیادی در بین مردم دارد. آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه مرغ مجلسی سرخ شده در ادامه این مطلب ارائه شده است تا علاقه‌مندان بتوانند این غذای لذیذ و سنتی را به راحتی در خانه تهیه کنند.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
ران یا سینه مرغ۴ تکه
پیاز۳ عدد متوسط
زعفران دم کرده½ استکان
پودر هلنوک قاشق چایخوری
فلفل دلمه ای۱ عدد
کره۲۵ گرم
سیر۱ حبه
هویج۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

مرغ مجلسی سرخ شده زعفرانی با طعم عالی

مرحله 1

برای آماده سازی مرغ مجلسی سرخ شده، ابتدا تکه های مرغ را به خوبی می شوییم و با دستمال خشک می کنیم. سپس آنها را در یک ظرف مناسب قرار می دهیم. در ادامه، زعفران دم کرده و فلفل سیاه را به مرغ اضافه می کنیم و با دست مواد را روی گوشت ماساژ می دهیم. پس از پوشاندن ظرف با سلفون، آن را حداقل 6 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مرغ طعم دار شود.

مرحله 2

پس از خارج کردن مرغ از یخچال، آن را در یک قابلمه با روغن سرخ می کنیم. سپس پیاز را به صورت خلالی درشت خرد کرده و به همراه روغن به قابلمه اضافه می کنیم. پیازها را تفت داده و سپس فلفل سیاه، زردچوبه، فلفل دلمه ای، هویج و سیر را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 3

در ادامه، زعفران دم کرده و 1 لیوان آب را به قابلمه اضافه کرده و حرارت را زیاد می کنیم تا آب به جوش بیاید. پس از جمع آوری کف های روی آب، کره را اضافه می کنیم و اجازه می دهیم مرغ به آرامی بپزد تا آب کشیده شود. در پایان، پودر هل را نیز به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 4

پس از آماده شدن مرغ، آن را در ظرف مورد نظر می چینیم و در صورت تمایل، کمی پیاز، هویج و فلفل دلمه ای را روی آن می ریزیم. سپس همراه با برنج سرو می کنیم. یکی از ترفندهای رستوران ها برای خوشمزه تر شدن مرغ مجلسی، خواباندن آن در محلول آب و نمک است که باعث نفوذ کامل نمک به بافت گوشت و ترد شدن آن می شود.