یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کیک عصرانه به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کیک عصرانه به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

کیک عصرانه یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین انواع کیک‌های خوشمزه و بین‌المللی است که سنت‌های قدیمی‌ را در خود دارد. این نوع کیک معمولاً همراه با چای میل می‌شود و به عنوان یک میان‌وعده یا پذیرایی محبوب در بسیاری از فرهنگ‌ها و کشورها شناخته می‌شود. برای آشنایی با مراحل دقیق و جزئیات طرز تهیه کیک عصرانه، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱٫۵ پیمانه
شکر۱ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
کره۱۱۵ گرم
ماست½ لیوان
وانیل۱  قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری سرپر
پودر نارگیل½ لیوان

کیک عصرانه به روش مجلسی و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کیک عصرانه خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا باید کره را از یخچال خارج کرد و اجازه داد تا دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود. سپس فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کرد تا به طور کامل گرم شود.

مرحله 2

پس از آن، کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب ریخت و با دور تند همزن برقی به خوبی هم زد تا بافت کره باز و کرمی رنگ شود. سپس شکر را به کاسه اضافه کرده و هم زد تا ذرات شکر حل شوند.

مرحله 3

سپس تخم مرغ و وانیل را به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه داد تا مواد ترکیب و یکدست شوند. لازم است بین کار چندین مرتبه کاسه را دورگیری کرد.

مرحله 4

حالا ماست را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم زد، سپس آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک کرد. در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم زد.

مرحله 5

زمانی که بافت مایه کیک یکدست شد، پودر نارگیل را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم زد، سپس قالب مورد نظر را با روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی کرد. حالا قالب را به صورت وارونه نگه داشت.

مرحله 6

زمانی که آرد اضافی از قالب خارج شد مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار کوبید تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود، سپس قالب را طبقه وسط فر قرار داد.

مرحله 7

حالا اجازه داد کیک به مدت ۱ ساعت درون فر بماند تا کاملا پخته شود. توجه داشت که ۳۰ دقیقه اول پخت به هیچ عنوان درب فر را باز نکرد در غیر این صورت پف کیک می خوابد. پس از گذشت این زمان پخت کیک را تست کرد.

مرحله 8

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج کرد. در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه داد کیک به طور کامل خنک شود.

مرحله 9

زمانی که کیک خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظر قرار داد، سپس به دلخواه با پودر پسته و شکلات آب شده تزیین کرد. در نهایت کیک را به اندازه های دلخواه برش زده و به همراه چای سرو کرد.