یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کتلت گیاهی ساده و رژیمی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کتلت گیاهی ساده و رژیمی با طعم بسیار عالی

کتلت گیاهی، یکی از انواع غذاهای ساده و سالم است که در سراسر جهان طرفداران بسیاری دارد. این غذا با استفاده از ترکیبات متنوعی از مواد گیاهی تهیه می‌شود و به عنوان یک گزینه‌ی مقرون به صرفه و مغذی برای افراد با رژیم‌های غذایی خاص شناخته می‌شود. در ادامه، آموزش کامل و مرحله به مرحله‌ی طرز تهیه‌ی این کتلت‌های سالم و خوشمزه را در وبلاگ آموزشی مامان جون مشاهده خواهید کرد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
کنجاله سویا۱ پیمانه
سیب زمینی۲ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد بزرگ
آرد نخودچی۳ قاشق غذاخوری
آرد ذرت۲ قاشق غذاخوری
زردچوبه، ادویه کتلت و نمکبه مقدار کافی
تخم گشنیز، پولبیبر و زیرهبه مقدار کافی
کنجد سبوس دار و روغن مایعبه مقدار کافی

کتلت گیاهی ساده و رژیمی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کتلت گیاهی ساده و رژیمی، ابتدا کنجاله سویا را در آب جوش قرار داده و اجازه می دهیم تا به مدت 5 دقیقه خیس بخورد و نرم شود. پس از آن، کنجاله سویا را در آبکش ریخته و آب اضافی را خارج می کنیم. سپس، کنجاله سویا را در غذاساز مخلوط می کنیم تا کاملا له شود.

مرحله 2

در مرحله بعد، پوست پیاز و سیب زمینی را جدا کرده، آن ها را با دندانه های ریز رنده می کنیم. سپس، سیب زمینی و پیاز را از صافی عبور داده تا آب اضافی خارج شود و به کنجاله سویا اضافه می کنیم. در ادامه، آرد ذرت، آرد نخودچی، زردچوبه، ادویه کتلت، نمک، تخم گشنیز، پولبیبر، زیره و کنجد سبوس دار را به مخلوط اضافه می کنیم.

مرحله 3

مواد کتلت را به خوبی مخلوط کرده و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از این مدت، مایه کتلت را از یخچال خارج کرده و در تابه ای با روغن داغ شکل می دهیم و سرخ می کنیم. در نهایت، کتلت ها را همراه با نان تازه و گوجه فرنگی سرو می کنیم.