یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کوکو تره فرنگی ساده و خانگی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کوکو تره فرنگی ساده و خانگی با طعم بسیار عالی

کوکو تره فرنگی یکی از انواع غذاهای سالم و لذیذ بین المللی است که با طیف گسترده ای از مواد اولیه و مکمل های خوراکی مختلف تهیه می گردد. این غذای خوشمزه و مغذی، علاوه بر طعم بی نظیر، از ارزش غذایی بالایی نیز برخوردار است. جهت آشنایی کامل با مراحل آماده سازی و پخت کوکو تره فرنگی به طور دقیق و مرحله به مرحله، لطفاً به ادامه مطلب در وبلاگ آموزشی مامان جون مراجعه فرمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی متوسط۲ عدد
تره فرنگی۵۰۰ گرم
آرد۳ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۵ تا ۶ عدد
گردو⅓ پیمانه
نمک، فلفل سیاهبه مقدار کافی
پودر سیر½ قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز½ قاشق چایخوری
سماق½ قاشق چایخوری

کوکو تره فرنگی ساده و خانگی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کوکو فرنگی خوشمزه، ابتدا سیب زمینی ها را شسته و درون قابلمه مناسب قرار می دهیم. سپس به اندازه ای که روی سیب زمینی ها را بپوشاند، آب اضافه کرده و قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله 2

در این مرحله، سیب زمینی ها را به مدت 45 دقیقه در آب جوش قرار می دهیم تا کاملاً پخته شوند. در همین حین، تره فرنگی را به صورت ریز خرد کرده و درون کاسه ای قرار می دهیم، سپس آب اضافه می کنیم تا خیس بخورد.

مرحله 3

سپس، تره فرنگی ها را 3 بار آبکشی کرده و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی آن ها خارج شود. سپس، تره فرنگی خرد شده را درون کاسه ای جداگانه قرار می دهیم.

مرحله 4

پس از گذشت 45 دقیقه، سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کرده و اجازه می دهیم کاملاً خنک شوند. سپس، پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و درون کاسه ای قرار داده و به کمک گوشت کوب له می کنیم.

مرحله 5

حال، سیب زمینی له شده را به کاسه حاوی تره فرنگی اضافه می کنیم. سپس، تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه، پودر تخم گشنیز، پودر سیر و سماق را به ترکیب تره فرنگی اضافه کرده و خوب مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله 6

در ادامه، پوست گردو را جدا کرده و مغز آن را با چاقو خرد می کنیم و به مخلوط تره فرنگی اضافه می کنیم. سپس، آرد را به مقدار کنترل شده به مخلوط تره فرنگی اضافه می کنیم تا مواد به غلظت مناسب برسند.

مرحله 7

حال، یک تابه مناسب را روی حرارت متوسط قرار داده و مقداری روغن مایع درون آن می ریزیم. سپس، مایه را به صورت پخش درون تابه ریخته و درب تابه را قرار می دهیم تا کوکو کاملاً بپزد و سرخ شود.

مرحله 8

در نهایت، زمانی که یک طرف کوکو کاملاً سرخ شد، آن را برگردانده و اجازه می دهیم طرف دیگر نیز بپزد و کاملاً سرخ شود. سپس، کوکو تره فرنگی را درون ظرف مناسب قرار داده و همراه با گوجه فرنگی و نان تازه سرو می کنیم.