یک ماه پیش

نکات و دستور پخت مافین شکلاتی به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت مافین شکلاتی به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

مافین شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و محبوب در سطح جهانی است که برای مناسبات و مراسم های مختلف پذیرایی کاربرد فراوانی دارد. این کیک را می توان به عنوان یک میان وعده خوش طعم و دلچسب نیز میل نمود. در ادامه با همراهی وبلاگ آموزشی مامان جون، مراحل کامل و مفصل طرز تهیه مافین شکلاتی به صورت گام به گام آورده شده است تا با دنبال کردن این دستورالعمل ها بتوانید این شیرینی خوشمزه را به طور احترافی در منزل خود آماده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
آرد۱ و ¾ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد بزرگ
ماست¾ پیمانه
شیر½ پیمانه
پودر کاکائو⅔ پیمانه
شکر قهوه ای¾ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
بیکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
شکلات چیپسی نسوز½ پیمانه
شکلات تلخ خرد شده½ پیمانه

مافین شکلاتی به روش مجلسی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه مافین شکلاتی به روش مجلسی، ابتدا فر را با دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد گرم می‌کنیم تا کاملاً داغ شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را همراه با شکر قهوه‌ای در یک کاسه مناسب مخلوط می‌کنیم.

مرحله 2

مخلوط تخم‌مرغ را با همزن برقی به خوبی هم می‌زنیم تا سبک و روشن شود. سپس عصاره وانیل، روغن مایع، ماست و شیر را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم.

مرحله 3

آرد، بیکینگ پودر و پودر کاکائو را درون الک ریخته و ۳ بار الک می‌کنیم. سپس این مواد را به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی مخلوط می‌کنیم تا بافت یکدست شود. اما مراقب باشید که بیش از حد مخلوط نکنید.

مرحله 4

شکلات تلخ را به صورت مکعبی ریز خرد کرده و همراه با شکلات چیپسی نسوز به مخلوط اضافه می‌کنیم.

مرحله 5

قالب مافین را با کاغذهای کپسولی می‌پوشانیم و دو‌سوم آنها را با مایه کیک پر می‌کنیم. سپس شکلات چیپسی نسوز را روی آنها می‌ریزیم.

مرحله 6

قالب را در طبقه وسط فر قرار داده و ۶ دقیقه در دمای ۲۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌پزیم. سپس دمای فر را به ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد کاهش داده و ۱۲ دقیقه دیگر می‌پزیم تا کاملاً پخته شوند.

مرحله 7

در نهایت مافین‌ها را از فر خارج کرده و اجازه می‌دهیم خنک شوند، سپس همراه با چای سرو می‌کنیم. لذت ببرید!