یک ماه پیش

نکات و دستور پخت کتلت سوسیس ساده خانگی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت کتلت سوسیس ساده خانگی با طعم بسیار عالی

کتلت سوسیس که تلفیقی از غذاهای سنتی و فست فود ایرانی است، یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محبوب در میان مردم کشورمان است. این غذای لذیذ از ترکیب مواد اصلی شامل گوشت چرخ کرده، سوسیس، پیاز و ادویه جات تهیه می‌شود و به صورت فری یا سرخ شده میل می‌گردد. برای آشنایی با مراحل کامل و دقیق طرز تهیه این غذای خوشمزه، همراه وبلاگ مامان جون باشید تا آموزش مرحله به مرحله آن را به طور کامل مشاهده نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۴ عدد متوسط
سوسیس گوشت۵ عدد
پیاز۱ عدد
پودر سوخاری۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی
زردچوبه و روغنبه مقدار کافی

کتلت سوسیس ساده خانگی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه کتلت سوسیس خوشمزه، ابتدا سیب زمینی و پیاز را پوست گرفته و با رنده متوسط رنده می کنیم. سپس مواد رنده شده را با دست به خوبی فشار می دهیم تا آب اضافی آنها گرفته شود.

مرحله 2

در مرحله بعد، سوسیس را نیز با رنده متوسط رنده کرده و همراه با پیاز و سیب زمینی رنده شده در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم. سپس تخم مرغ، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به مخلوط اضافه کرده و به خوبی ترکیب می نماییم.

مرحله 3

با توجه به اینکه سوسیس حاوی ادویه و نمک است، نباید مقدار زیادی نمک و ادویه به مخلوط اضافه کنیم. در صورتی که مخلوط کتلت منسجم نباشد، می توان آرد سوخاری را به آن اضافه کرد.

مرحله 4

پس از آماده سازی مخلوط، آن را به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم. سپس مخلوط را از یخچال خارج کرده و در تابه ای که روغن داغ شده است، به صورت گرد شکل درآورده و سرخ می کنیم.

مرحله 5

پس از سرخ شدن یک سمت کتلت ها، آنها را برگردانده تا سمت دیگر نیز به خوبی سرخ شود. در نهایت، روغن اضافی کتلت ها را با دستمال حوله ای گرفته و در ظرف مورد نظر سرو می کنیم.