یک ماه پیش

نکات و دستور پخت پاستا با فلفل دلمه ای، غذای فوری با طعم عالی!

نکات و دستور پخت پاستا با فلفل دلمه ای، غذای فوری با طعم عالی!

پاستا با فلفل دلمه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و لذیذ محسوب می‌شود که به‌سادگی و با استفاده از مواد متنوع قابل تهیه است. این غذای خوش‌طعم گزینه مناسبی برای زمان‌هایی است که فرد امکان صرف وقت و انرژی کافی برای تهیه غذاهای پیچیده را ندارد. در ادامه با مراحل دقیق و گام‌به‌گام طرز تهیه پاستا با فلفل دلمه در وبلاگ آموزشی مامان جون آشنا خواهید شد.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
پاستانصف بسته
فلفل دلمه‌ای قرمز بزرگ۱ عدد
سیر۱ بوته
پیاز بنفش۱ عدد
نمک و فلفل سیاهبه مقدار لازم
پنیر خامه‌ای۱ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۴ قاشق غذا خوری
پنیر پیتزا برای تزئینبه مقدار دلخواه
سس کچاب برای تزئین۱ قاشق غذا خوری
سس خردل برای تزئین۱ قاشق غذا خوری
آویشن برای تزئینبه مقدار کافی
مغز گردو خرد شده برای تزئینبه مقدار لازم

پاستا با فلفل دلمه ای، غذای فوری با طعم عالی!

مرحله 1

ابتدا فلفل دلمه‌ای قرمز را تمیز بشورید، از وسط برش بزنید و دانه‌های سفید رنگ داخل آن را جدا کنید، بعد فلفل دلمه‌ای‌های برش خورده داخل یک ظرف مناسب قرار دهید. سپس یک پیاز بنفش را پوست بگیرید، بشورید و آن را به ۴ قسمت تقسیم کنید. پیازها را هم در همان ظرف که فلفل دلمه‌ای‌ها را قرار دادید بریزید. چند حبه سیر را یا به شکل بوته‌ای یا جدا از هم، پوست بگیرید، داخل ظرف مواد بریزید. بعد از آن مقداری گوجه گیلاسی را تمیز بشورید، سپس آن‌ها را به مواد داخل ظرف اضافه کنید. اگر گوجه گیلاسی در دسترس نبود از گوجه‌های معمولی استفاده کنید، گوجه را تمیز بشورید به دو قسمت تقسیم کنید و داخل ظرف قرار دهید. سپس مقداری روغن زیتون روی همه مواد بریزید هم بزنید تا کاملاً با هم مخلوط شوند، بعد با یک فویل ظرف را بپوشانید.

مرحله 2

سپس ظرف را در فر که از ۱۰ دقیقه قبل گرم شده است قرار دهید، دمای فر را روی ۱۸۰ درجه سانتیگراد تنظیم کنید و اجازه دهید تا سبزیجات به مدت ۲۰ دقیقه در فر خوب بپزند، طوری که بافت آن‌ها کاملا نرم شود و عطر و طعم مواد با هم مخلوط شود. در ۵ دقیقه آخر ظرف مواد را از فر بیرون بیاورید فویل روی آن را بردارید دوباره در فر قرار دهید تا به مدت ۵ دقیقه در فر کاملا کبابی شوند، بعد از این مدت ظرف را از فر بیرون بیاورید و در دمای محیط قرار دهید تا کمی از حرارت اولیه آن کم شود.

مرحله 3

بعد از این که همه مواد کمی خنک شدند آن‌ها را داخل میکسر بریزید، خوب با هم میکس کنید تا کاملاً با هم مخلوط و یک دست شوند سپس در میکسر را باز کنید، مقداری پنیر خامه‌ای به مواد اضافه کنید دوباره با هم میکس کنید تا پنیر کاملاً به خورد مواد برود. وقتی که بافت مخلوط تشکیل شده کاملاً یکدست شد و همه مواد خوب با هم مخلوط شدند، ترکیب مواد را از داخل ظرف بیرون بیاورید، در یک تابه بریزید سپس در یک قابلمه مقداری آب بریزید و روی حرارت متوسط قرار دهید تا آب شروع به جوشیدن کند.

مرحله 4

بعد پاستاها را داخل آب جوش بریزید، کمی نمک و مقداری روغن زیتون هم روی آن‌ها بریزید، کمی هم بزنید، اجازه دهید تا پاستاها در آب جوش به مدت تقریبا ۷ دقیقه بجوشند و نرم شوند. بعد از این که پاستاها آماده شدند، قابلمه را از روی حرارت بردارید و پاستاها را آبکش کنید، وقتی آب اضافی آن‌ها خارج شد، سپس پاستاها را روی سس داخل تابه بریزید و با هم خوب مخلوط کنید، بعد از آن تابه مخلوط مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید.

مرحله 5

سپس همه مواد را با هم به مدت ۲ دقیقه تفت دهید، در طول زمانی که پاستاها را تفت می‌دهید مخلوط را مدام هم بزنید تا پاستاها ته نگیرند و خشک نشوند، بعد تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه آن‌ها کم شود.

مرحله 6

بعد پاستا با فلفل دلمه را داخل ظرف مناسب بریزید، روی آن مقداری پنیر پیتزا بریزید، بعد به دلخواه و با سلیقه خودتان روی آن را با سس کچاب یا سس خردل تزئین کنید، کمی هم آویشن روی سس بپاشید می‌توانید برای تزئین پاستاها از مغز گردو خرد شده هم استفاده کنید. در آخر پاستا با فلفل دلمه را به عنوان یک غذای خوش طعم و ساده همراه با ترشی، سالاد، انواع دورچین و مخلفات برای پذیرایی و مهمانی‌ها سرو کنید.