یک ماه پیش

نکات و دستور پخت مربای سیب ساده دارچینی با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت مربای سیب ساده دارچینی با طعم بسیار عالی

مربای سیب یکی از انواع محبوب و رایج مرباهای بین المللی است که با استفاده از طیف متنوعی از سیب های زرد، قرمز و سبز تهیه می‌شود. این مربا به دلیل طعم لذیذ و ساختار یکنواخت و متعادل خود، به یکی از پرطرفدارترین گزینه‌های میان‌وعده‌ها و صبحانه‌ها تبدیل شده است. برای آشنایی با روش کامل و گام به گام تهیه این مربای خوشمزه، در ادامه با وبلاگ آموزشی مامان جون همراه باشید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زرد۱ کیلوگرم
شکر۱ کیلوگرم
آب لیمو ترش۲ قاشق غذاخوری
چوب دارچین۲ تکه
آب½ پیمانه

مربای سیب ساده دارچینی با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه مربای سیب خوشمزه و سئو-دوستانه، ابتدا سیب ها را شسته و پوست آن ها را می گیریم. سپس سیب ها را به صورت مکعبی خرد می کنیم یا از کاتر دلخواه برای ایجاد شکل های جذاب تر استفاده می کنیم.

مرحله 2

در ادامه، کمی شکر در کف یک قابلمه مناسب ریخته و سیب های خرد شده را روی آن می ریزیم. هر لایه سیب را با کمی شکر می پوشانیم و باقیمانده شکر را نیز روی آن ها می ریزیم.

مرحله 3

حال درب قابلمه را گذاشته و آن را در یخچال قرار می دهیم تا سیب ها آب بیندازند. بهتر است این ترکیب را از شب قبل در یخچال قرار داده باشیم تا به خوبی آب بیندازد. سپس آب را به قابلمه اضافه می کنیم.

مرحله 4

قابلمه را روی حرارت قرار داده و چوب دارچین را به آن اضافه می کنیم. پس از شروع جوشیدن آب، کف های روی سطح را با قاشق جمع کرده و دور می ریزیم.

مرحله 5

آب لیمو ترش را به قابلمه اضافه کرده و یک دم کنی روی درب قابلمه قرار می دهیم. حرارت را روی کمترین درجه قرار داده و اجازه می دهیم سیب ها به مدت 2 تا 3 ساعت بپزند و کاملاً نرم شوند.

مرحله 6

توجه داشته باشید که اگر درب قابلمه را بگذارید، رنگ مربا قرمز می شود. اما اگر تمایل دارید رنگ طلایی داشته باشد، در حین پخت نباید درب قابلمه را بگذارید. پس از اینکه مربا به قوام رسید، حرارت را خاموش کرده و اجازه می دهیم کاملاً خنک شود.

مرحله 7

در نهایت مربا را درون یک ظرف شیشه ای ریخته و در یخچال نگهداری می کنیم.