یک ماه پیش

نکات و دستور پخت سیب زمینی شکم پر ساده با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت سیب زمینی شکم پر ساده با طعم بسیار عالی

سیب زمینی شکم پر یکی از انواع غذاهای ساده و رایج در سطح بین المللی است که با استفاده از طیف گسترده‌ای از مواد اولیه و مکمل‌ها قابل تهیه و طبخ می‌باشد. این غذای محبوب و پرطرفدار، دارای ترکیبات و روش‌های متنوعی برای آماده‌سازی می‌باشد که هر کدام ویژگی‌ها و طعم‌های منحصر به فردی را به آن می‌بخشند. در ادامه، با پیروی از راهنمای آموزشی جامع و مرحله‌به‌مرحله‌ای که در وبلاگ آموزشی مامان جون ارائه شده است، می‌توانید نحوه تهیه و طبخ صحیح و دقیق این غذای خوشمزه را فرا گرفته و آن را در منزل خود تهیه نمایید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
سیب زمینی۴ عدد بزرگ
پیاز۱ عدد
فلفل دلمه ای۲ قاشق غذاخوری
سیر۲ حبه
هویج۴ قاشق غذاخوری
سینه مرغ۱۰۰ گرم
پنیر پیتزابه مقدار کافی
فلفل سیاه، نمک، زردچوبه و پودر آویشنبه مقدار کافی

سیب زمینی شکم پر ساده با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه سیب زمینی های شکم پر مجلسی، ابتدا سینه مرغ را در یک قابلمه مناسب قرار داده و به اندازه کافی آب اضافه می کنیم. سپس نمک و زردچوبه را به آن اضافه کرده و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا سینه مرغ کاملا پخته شود.

مرحله 2

در همین حال، سیب زمینی ها را شسته و در قابلمه دیگری با آب کافی قرار می دهیم. قابلمه را روی حرارت متوسط قرار داده و اجازه می دهیم سیب زمینی ها به مدت 30 دقیقه نیم پز شوند. پس از آن، سیب زمینی ها را از قابلمه خارج کرده و به دو قسمت تقسیم می کنیم.

مرحله 3

سپس، درون سیب زمینی ها را با قاشق خالی کرده و له می کنیم تا به صورت پوره درآیند. سینه مرغ را نیز از قابلمه خارج کرده و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. پیاز و سیر را نیز پوست گرفته و به همین صورت خرد می کنیم.

مرحله 4

هویج و فلفل دلمه ای را نیز شسته، پوست گرفته و به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. در یک تابه روی حرارت ملایم، روغن مایع ریخته و پیاز را تفت می دهیم تا سبک و شیشه ای شود. سپس سیر را اضافه کرده و به تفت دادن ادامه می دهیم.

مرحله 5

در ادامه، هویج و فلفل دلمه ای را به پیاز و سیر اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی فلفل دلمه ای گرفته شود. سپس سینه مرغ را به مواد اضافه می کنیم. پوره سیب زمینی را نیز به مواد میانی اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله 6

در این مرحله، فلفل سیاه، نمک، زردچوبه و پودر آویشن را به مواد میانی اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی ادویه ها گرفته شود. سپس مواد میانی را از روی حرارت برداشته و پشت سیب زمینی ها را با روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله 7

مقداری از مواد میانی را درون سیب زمینی ها ریخته و روی آن ها را با پنیر پیتزا می پوشانیم. سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و سیب زمینی های پر شده را در آن قرار می دهیم. سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و به مدت 20 دقیقه می گذاریم تا پخته شوند.

مرحله 8

در صورت نیاز، گریل را روشن کرده تا پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود. در نهایت، سیب زمینی های شکم پر را از فر خارج کرده و همراه با سس دلخواه سرو می کنیم.