یک ماه پیش

نکات و دستور پخت شیرینی آردی به روش ساده و با طعم بسیار عالی

نکات و دستور پخت شیرینی آردی به روش ساده و با طعم بسیار عالی

شیرینی آردی یکی از انواع دسرهای سنتی و پرطرفدار در میان خانواده های ایرانی است. این شیرینی با مواد ابتدایی و ساده ای همچون آرد، روغن و شکر تهیه می‌شود و به دلیل سادگی و طعم دلپذیرش بسیار محبوب است. طرز تهیه این شیرینی بسیار ساده بوده و با مراحل کوتاهی می‌توان آن را در منزل آماده کرد. در ادامه با وبلاگ آموزشی مامان جون همراه شوید تا مراحل کامل و گام به گام تهیه شیرینی آردی را به صورت تصویری و با جزئیات بیشتر مشاهده کنید.

مواد اولیه

مواد لازممقدار مواد
روغن مایع۱ لیوان
پودر شکر۱ فنجان
آرد شیرینی۳ لیوان
اسانس وانیلبه مقدار کافی

شیرینی آردی به روش ساده و با طعم بسیار عالی

مرحله 1

برای تهیه شیرینی آردی خوشمزه، ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد گرم می کنیم تا کاملاً داغ شود. سپس روغن مایع و اسانس وانیل را در یک کاسه مناسب مخلوط می کنیم و پودر قند را الک می کنیم.

مرحله 2

مواد را با همزن برقی با سرعت بالا هم می زنیم تا یکدست شوند، سپس آرد را به تدریج اضافه کرده و با انگشتان ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف به دست آید.

مرحله 3

قسمت هایی از خمیر به اندازه نارنگی برداشته و رول می کنیم، سپس روی سطح کار قرار داده و با چنگال خط می اندازیم. خمیر را به شکل و اندازه دلخواه برش می زنیم.

مرحله 4

سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و خمیرهای برش خورده را در آن می چینیم. سینی را در طبقه وسط فر قرار داده و ۲۰ دقیقه می پزیم تا کاملاً پخته شوند.

مرحله 5

پس از پخت، شیرینی ها را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم کاملاً خنک شوند و رطوبت اضافی خشک شود. سپس پودر قند را به عنوان تزیین روی آنها الک می کنیم.

مرحله 6

برای شکیل تر شدن ظاهر شیرینی ها، مقداری پودر پسته روی آنها می ریزیم و از کاغذ روغنی جدا کرده، درون ظرف مورد نظر می چینیم. در نهایت، شیرینی ها را همراه با چای تازه دم سرو می کنیم.